Ναυτιλία

Δρ Ιωάννης Κούστας: Αυξημένα κέρδη κατά 62,1% για την Danaos

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Η εταιρεία έχει στόλο από 72 container vessels συμπεριλαμβανομένων και των έξι νεοαποκτηθέντων από την Gemini

Η ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφει ιστορικά υψηλά σε κέρδη και ακόμα δεν έχει φθάσει στο ταβάνι.

Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το β΄τρίμηνο του 2021. Τα κέρδη ανήλθαν στα 68,9 εκατομμύρια δολάρια αυξημένα κατά 62,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Η εταιρεία έχει στόλο από 72 container vessels συμπεριλαμβανομένων και των έξι νεοαποκτηθέντων από την Gemini, τα οποία θα παραλάβει τον προσεχή Οκτώβριο.  Η Danaos συνεχίζει να κλείνει συμφωνίες για ναυλώσεις των πλοίων της διάρκειας από τρία έως πέντε χρόνια  κάποιες από τις οποίες θα αρχίσουν τον επόμενο χρόνο, το 2022. Η εταιρεία κάνει προβλέψει για περαιτέρω άνοδο της ναυλαγοράς.

  • Τα έσοδα από τις ναυλώσεις των πλοίων του στόλου της ανέρχονται στα 1,75 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • Η εταιρεία ανακοίνωσε διανομή μερίσματος 0,5 του δολαρίου ανά μετοχή για το β΄ τρίμηνο.

Για το α’ εξάμηνο του 2021 τα κέρδη έφθασαν τα 129,9 εκατομμύρια δολάρια– ανά μετοχή 6,17 δολάρια  έναντι 75,8 εκατομμυρίων το αντίστοιχο χρονικόδιάστημα του2020 με 3,06 δολάρια ανά μετοχή.

Η εταιρεία πρόσφατα έκλεισε συμφωνία  για την απόκτηση 6 container ships έναντι 260 εκατ. δολαρίων,  χωρητικότητας 5.466 TEU που κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Hanjin Subic Bay έναντι συνολικού τιμήματος 260 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία, τα οποία έχουν μέση ηλικία 6,8 ετών, διαθέτουν ενεργά συμβόλαια ναύλωσης με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών και μέση διάρκεια ναύλωσης τα 2 χρόνια.

Η συμφωνία θα αυξήσει τα έσοδα της Εταιρείας κατά περίπου 71 εκατομμύρια δολάρια και το EBITDA κατά περίπου 39 εκατομμύρια δολάρια. Η απόκτηση των πλοίων θα πραγματοποιηθεί με μετρητά, αν και η εταιρεία αξιολογεί εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης μέρους του τιμήματος.

Διαβάστε ακόμα:

Ανδρέας Μιχαλόπουλος: Σταδιακή ανάκαμψη της ναυλαγοράς δ/ξ από το δ’ τρίμηνο του 2021

Οι «πίσω γραμμές» του report της Moody’s για τις ελληνικές τράπεζες

Jumbo: Πυρά Βακάκη κατά μεταφορικών εταιρειών – Η κίνηση «ματ» που τον έσωσε