Μέσα από τις παγκόσμιες οικονομικές κρίσεις η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά η Tsakos Energy Navigation είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρείες που όχι μόνο επιβιώνει αλλά αναπτύσσεται δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της και μειώνοντας τον δανεισμό της ενώ ταυτοχρόνως αυξάνει τη δύναμη του στόλου της.

Τα στοιχεία της εντυπωσιακής πορείας της ΤΕΝ της οποίας η μετοχή άρχισε να διαπραγματεύεται το 1993 με την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο του Όσλου και από το 2002 στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος δρ Νίκος Τσάκος στη διάρκεια της 29ης Γενικής της Συνέλευσης.

«Η οικογένεια της ΤΕΝ γιατί η δουλειά και οι επιτυχίες είναι συλλογικές, κατάφερε να διαχειριστεί τα πάνω-κάτω της πανδημίας αλλά και τις δύσκολες θάλασσες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία» επεσήμανε αρχικά ο δρ Νίκος Τσάκος:

«Το 2019 περιμέναμε να έρθει το 2020 στη διάρκεια του οποίου και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών αναμενόταν μία μεγάλη θετική αλλαγή στην παγκόσμια οικονομία. Ήρθε όμως η πανδημία και τα ανέτρεψε όλα» και συνέχισε:

Μέσα σε δύσκολες εποχές καταφέραμε να μειώνουμε χρόνο με τον χρόνο τον δανεισμό της εταιρείας και να αυξάνουμε τον στόλο της. Από το 2016 έως και το 2021 μειώσαμε τον δανεισμό κατά 500 εκατομμύρια δολάρια έχοντας αυξήσει κατά 25% τον στόλο μας. Και είμαστε υπερήφανοι για αυτό. Δεν έχουμε διαπραγματευτεί ποτέ τα δάνειά μας. Επίσης από το 2002 με την εισαγωγή της ΤΕΝ στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης δίνουμε μέρισμα στους μετόχους. Επί 20 συναπτά χρόνια με μέσο όρο απόδοσης 5,25%. Σε αυτά τα 20 χρόνια έχουμε δώσει πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα». Η ρευστότητα της εταιρείας ενισχύεται και οι προοπτικές της βελτιώνονται συνεχώς.

Από το 1993 η εταιρεία αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις και βγήκε ακόμη πιο δυνατή. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Ανατολή, το 2001 το τρομοκρατικό κτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2008, η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία, και το 2022 ο πόλεμος στην Ουκρανία το 2022.

Ο δρ Νίκος Τσάκος υπογράμμισε ότι μέσα στο 2022 η κερδοφορία της εταιρείας είναι μεγάλη και απέδωσε τα εύσημα στους ναυτικούς που κράτησαν και ταξίδεψαν τα πλοία κάτω από τις σκληρές για αυτούς συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία τα τελευταία δύο χρόνια.

Ο Όμιλος Τσάκου έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία. Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα suttle tanker.

Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Από αυτά 71 είναι δεξαμενόπλοια, τέσσερα shuttle tankers DP2, τρία LNG, συνολικής χωρητικότητας 8,09 εκατομμυρίων τόνων, 12 φορτηγά χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 506.365 teus.

Διαβάστε ακόμη 

Πού (και γιατί) μεταναστεύουν οι εκατομμυριούχοι

Power Pass: Ποια ΑΦΜ κάνουν σήμερα αίτηση για την επιδότηση ρεύματος

Ποσειδώνια 2022: Η επόμενη ημέρα – Η ναυτιλία και η πρόκληση της πράσινης μετάβασης (pics)