Οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ κατέγραψε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Euroseas συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα. Ειδικότερα:

Δεύτερο τρίμηνο 2023 Οικονομικά στοιχεία:

– Συνολικά καθαρά έσοδα 47,7 εκατ. δολάρια. Κέρδη  ύψους $28,9 εκατ. ή $4,17 και κέρδη ανά μετοχή $4,15 βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

-Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν 29,0 εκατομμύρια δολάρια ή 4,19 δολάρια και 4,17 δολάρια ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 30,6 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 17,95 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 κερδίζοντας ένα μέσο όρο   χρονοναύλωσης ύψους 30.151 δολαρίων ανά ημέρα.

– Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα $0,50 ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 πληρωτέο στις ή περίπου στις 16 Σεπτεμβρίου 2023, στους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο στις 9 Σεπτεμβρίου 2023, στο πλαίσιο του προγράμματος της εταιρείας μερισμάτων κοινών μετοχών της εταιρείας.

– Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, στις 6 Ιουλίου 2023, η εταιρεία παρέλαβε το δεύτερο νεότευκτο πλοίο M/V “Terataki”, ένα eco 2.800 teu feeder containership από την Hyundai Mipo Dockyard Co. στη Νότια Κορέα. Το πλοίο συμμορφώνεται με τη φάση 3 του EEDI και είναι εξοπλισμένο με κινητήρα Tier III και άλλα χαρακτηριστικά που συνδέονται με τη βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης AMP (εναλλακτική θαλάσσια ενέργεια). Η αγορά χρηματοδοτήθηκε με συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων και ενός δανείου που συνδέεται με τη βιωσιμότητα και χορηγήθηκε από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Μετά την παράδοσή του, το M/V “Terataki” ξεκίνησε ναύλωση τριάντα έξι έως σαράντα μηνών με την Asyad Lines.

Πρώτο εξάμηνο 2023 Οικονομικά στοιχεία:

– Συνολικά καθαρά έσοδα 89,6 εκατ. δολάρια. Καθαρά κέρδη ύψους $57,6 εκατ. ή $8,28 και κέρδη ανά μετοχή $8,25 βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν 50,7 εκατομμύρια δολάρια ή 7,29 δολάρια και 7,26 δολάρια ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA  ήταν 56,6 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 είχαν στην ιδιοκτησία τους και διαχειρίζονταν κατά μέσο όρο 17,52 πλοία με μέσο όρο κέρδους ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 29.714 δολάρια ανά ημέρα.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε:

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, τα οποία είναι από τα καλύτερα αποτελέσματα που έχουμε που είχαμε ποτέ από τότε που η Euroseas έγινε μια δημόσια εταιρεία με επίκεντρο τα containerships το 2018. Ταυτόχρονα, η πολύ υψηλή κάλυψη ναύλωσης με αρκετά κερδοφόρες τιμές για το υπόλοιπο του έτους αλλά και για το 2024 υποδηλώνει ότι θα πρέπει να συνεχίσουμε να καταγράφουμε ιδιαίτερα κερδοφόρα τρίμηνα, ανεξάρτητα από την εξέλιξη των ναύλων.

«Οι τιμές των χρονοναυλώσεων ενός έτους ήταν αυξημένες στο πρώτο μισό του δεύτερου τριμήνου, αλλά μέχρι τώρα έχουν μειωθεί και πάλι κατά περίπου 15% σε σύγκριση με τα υψηλά τους επίπεδα στα μέσα Μαΐου. Είναι περίπου 75% χαμηλότερα από τα επίπεδά τους ένα χρόνο πριν, αλλά εξακολουθούν να είναι υψηλότερα από τα προπανδημικά τους επίπεδα.

Ωστόσο, η κατεύθυνση που θα πάρουν κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου του 2023 και 2024 παραμένει αρκετά αβέβαιη με βάση τις προβλεπόμενες τάσεις προσφοράς και ζήτησης.

Υπάρχουν καλά νέα στο μέτωπο της οικονομίας, καθώς φαίνεται ότι η επίθεση στον πληθωρισμό μέσω των αυξήσεων των επιτοκίων έχει αποδώσει χωρίς να προκαλέσει ύφεση, τουλάχιστον στις ανεπτυγμένες οικονομίες. Αναμφίβολα, η ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη είναι θετική για το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων και τη ζήτηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Αλλά παραμένουν γεωπολιτικές αβεβαιότητες και, αρκετά σημαντικό, ένα μεγάλο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πρόκειται να παραδοθούν τα επόμενα 2-3 χρόνια και που η αγορά πρέπει να απορροφήσει.

Το τελευταίο φαίνεται δύσκολο έργο παρά την προσδοκία ότι η αύξηση του στόλου θα έχει κάπως μετριαστεί από τους κανονισμούς για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που θα αναγκάσουν ορισμένα πλοία είτε να μειώσουν τα ταχύτητες ή να σταματήσουν τις εμπορικές συναλλαγές.

«Πιστεύουμε ότι είμαστε καλά απομονωμένοι από τη μεταβλητότητα της αγοράς και αναμένουμε να δημιουργήσουμε σημαντικά αποθέματα ταμειακών ροών που θα μας επιτρέψουν να χρηματοδοτήσουμε με άνεση τα  υπόλοιπα επτά νεότευκτα πλοία μας, να συνεχίσουμε το πρόγραμμα διανομής μερισμάτων και επαναγοράς μετοχών και να εξακολουθήσουμε να έχουμε ένα σημαντικό απόθεμα για να επιδιώξουμε επενδυτικές ευκαιρίες με προσαύξηση για τους μετόχους μας» και ολοκλήρωσε λέγοντας:

«Στο πλαίσιο του προαναφερθέντος σκεπτικού δημοσιεύσαμε την τρίτη μας Έκθεση για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και τη Διακυβέρνηση (ESG). Η έκθεση ESG για το 2022 παρουσιάζει τις προτεραιότητες και τους στόχους μας, αναφέρει ένα ευρύ φάσμα βασικών δεικτών απόδοσης που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και παρέχει εκτενείς πληροφορίες σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους η Εταιρεία μας διαχειρίζεται τον αντίκτυπό της στο περιβάλλον, τους ανθρώπους της και την κοινωνία».

Διαβάστε ακόμη

Απόφαση Σκρέκα: Μπαίνει πλαφόν κέρδους σε 10 κατηγορίες προϊόντων (λίστα)

Τράπεζες: «Παράθυρο» ευκαιρίας για έξοδο στις αγορές – Οι δείκτες MREL και οι εκδόσεις

Γιατί παραιτούνται από τα δημόσια νοσοκομεία οι γιατροί

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ