Οι «παγκόσμιοι ηγέτες» της κρουαζιέρας συναντήθηκαν στην Ευρώπη, καθώς ο κλάδος καλεί σε δράση για την αύξηση παραγωγής και προμήθειας βιώσιμων καυσίμων πλοίων. Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας «CLIA» απηύθυνε έκκληση προς τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν για να αυξήσουν την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων πλοίων. Με βάση την κατανάλωση του 2023, η CLIA εκτιμά ότι θα χρειαστούν 44.000 τόνοι βιώσιμων καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2025 για να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε. για απανθρακοποίηση το 2030.

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής που διοργάνωσε στην Γένοβα, η CLIA αποκάλυψε ότι 55 κρουαζιερόπλοια βρίσκονται υπό παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 33,9 δις ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν σήμερα, αλλά και αυτά που κατασκευάζονται, είναι από τα πιο προηγμένα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην ιστορία, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να καινοτομούν για να επιτύχουν το όραμα των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.

Ωστόσο, ενώ οι επενδύσεις στην τεχνολογία των πλοίων συνεχίζονται, η διαθεσιμότητα βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε ευρεία κλίμακα είναι το κομμάτι που λείπει από το παζλ. Η CLIA καλεί τους εθνικούς φορείς να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης, θέτοντας πιο φιλόδοξους στόχους παραγωγής, ιδιαίτερα για τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα. Είναι μια κρίσιμη αλλαγή και πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα βιώσιμα καύσιμα πλοίων είναι διαθέσιμα, οικονομικά προσιτά και μπορούν να αναπτυχθούν σε ευρεία κλίμακα.

Απαιτείται να ενισχυθούν συνεργασίες με λιμενικές αρχές, κυβερνήσεις και τοπικές κοινότητες για την πλήρη υλοποίηση της πράσινης μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα. Η CLIA τέλος καλεί τις κυβερνήσεις να επανεπενδύσουν τα έσοδα που λαμβάνουν από τη ναυτιλία ως μέρος του Προγράμματος Εμπορίας Εκπομπών της Ε.Ε. (EU Emissions Trading Scheme) για να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες υποδομές και η ανάπτυξη λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε προσιτή τιμή.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, η CLIA ξεκινά μία μελέτη που, με βάση την υποδομή καυσίμων, την τεχνολογία και τα δρομολόγια των πλοίων, θα προσδιορίσει τις επενδύσεις που απαιτούνται σε τοπικό επίπεδο για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα έως το 2050. Σε συνεργασία με παραγωγούς καυσίμων και κατασκευαστές κινητήρων, η βιομηχανία κρουαζιέρας επιδιώκει μια ποικιλία βιώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτές οι πηγές περιλαμβάνουν διεθνώς πιστοποιημένα βιώσιμα βιοκαύσιμα και συνθετικά e-καύσιμα όπως το e-μεθάνιο και η e-μεθανόλη. Άλλες πηγές που διερευνώνται ως μέρος υβριδικών λύσεων περιλαμβάνουν ηλεκτρικές μπαταρίες, βιο-LNG, e-LNG, μεθανόλη ή κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Με βάση την ετήσια κατανάλωση του 2023 των 2,2 εκατ. τόνων καυσίμου στον τομέα της κρουαζιέρας σύμφωνα με τα στοιχεία MRV (Monitoring, Reporting, Verifying) παρακολούθηση, υποβολή εκθέσεων και επαλήθευση των εκπομπών CO2 από τα πλοία. Η αναλογία βασίζεται στις απαιτήσεις της Οδηγίας της Ε.Ε. για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED). Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση πλοιοκτητών κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας μια ενιαία φωνή και έναν κορυφαίο θεσμικό φορέα για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας.

Απαριθμεί 55 μέλη- εταιρείες κρουαζιέρας, με 294 υπερωκεάνιων κρουαζιερόπλοιων, που αντιπροσωπεύουν το 95% του τομέα της κρουαζιέρας. Εκ μέρους των μελών και των συνεργατών του, ο Οργανισμός υποστηρίζει πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον κρουαζιερόπλοιων, προωθώντας θετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για εκατομμύρια επιβάτες που επιλέγουν την κρουαζιέρα ετησίως. Φέτος, προβλέπεται ότι ο ετήσιος αριθμός επιβατών παγκοσμίως θα φθάσει τα 35 εκατ.

Η Κοινότητα της CLIA περιλαμβάνει τις κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας σε ωκεανούς, ποταμούς και ειδικούς προορισμούς, μια εξαιρετικά εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων, προμηθευτές και συνεργάτες της κρουαζιέρας από τους τομείς των λιμένων και προορισμών, της κατασκευής πλοίων, των προμηθειών και επιχειρηματικών υπηρεσιών. Μέσω της CLIA και του ΕΒΕΠ εκπρόσωποι των πειραϊκών επιχειρήσεων συνάντησαν τα στελέχη των «leaders» εταιρειών της κρουαζιέρας. Εύχομαι καλή αρχή και καλή συνέχεια σε νέες και παλιές συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες.

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Μπούρας – Χρήστος Βάρσος: Το νέο στρατηγικό πλάνο της Sarantis, οι στόχοι 5ετίας και νέες εξαγορές

ΟΠΑΠ: Οι στόχοι του 2024, το come back των VLTs και τα σχέδια για το opaponline.gr

Ταμείο Ανάκαμψης: 20 ορόσημα ως το Πάσχα για να μη χαθούν €3,3 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ