«Λόγω οικονομικών προβλημάτων θα φύγουν τα ποιοτικότερα πλοία για το εξωτερικό είτε με ναύλωση είτε και με πώληση. Οι επιπτώσεις θα είναι πολύ σοβαρές λαμβανομένου υπόψη ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία έστω και μεγάλης ηλικίας στη διεθνή αγορά κατάλληλα για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας.» Την τοποθέτηση αυτή είχε κάνει στις αρχές του χρόνου ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης. 

Πριν αλέκτωρ  φωνήσαι ο Όμιλος Attica ναύλωσε στην  Ιρλανδία και πιο συγκεκριμένα στην Irish Ferries το Blue Star 1, το οποίο κάνει διπλά δρομολόγια ημερησίως στη γραμμή Ροσάδα Ιρλανδίας προς  Pembroke της Ουαλίας. Είναι το ταχύτεροι πλοίο της γραμμής,. Η ναύλωση έγινε για έναν χρόνο έως τον Μάρτιο του 2022 με option για έναν ακόμα.

«Με την κρίση της πανδημίας  το πλοίο δεν είχε δουλειά οπότε επιλέξαμε να το ναυλώσουμε στο εξωτερικό όπου μας το ζητούσαν» επεσήμαναν κύκλοι του Ομίλου.

Την ίδια ώρα γίνονται σχεδιασμοί για το καλοκαίρι.  Αύριο αποσύρεται από τα δρομολόγια το “Αριάδνη”  της HSW και στη θέση του θα δρομολογηθεί το Blue Star II στα Δωδεκάνησα.

Το Νήσος Ρόδος παραμένει στο δρομολόγιο Πειραιάς-Ηράκλειο και θα αντικατασταθεί στις 13 Μαΐου από το Blue Horizon.

Το Blue Star Galaxy είναι δρομολογημένο στα Χανιά, το Blue Star Delos στην Παροναξία και το Blue Star Paros  στη γραμμή Σύρο-Τήνο-Μύκονο.

«Το 2021 ξεκίνησε με ζημιές του κλάδου που ξεπερνούν τα 130 εκ. ευρώ και έναντι των οποίων έχουμε λάβει ενίσχυση μόνο 31 εκ. Έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, το οποίο θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό» επισημαίνει ο Μιχάλης Σακέλλης: «Είναι βέβαιο ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020 χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%. Υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκ ευρώ. μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν €9 εκ. για τα ίδια δρομολόγια.»

Διαβάστε ακόμη:

Οι τράπεζες βγαίνουν στις αγορές με ομολογιακές εκδόσεις – Ο σχεδιασμός της Eurobank

Λάμπρος Μπίσαλας: Οι μεγάλες ευκαιρίες και οι στόχοι της Sunlight στις ΗΠΑ

Διαδημοτικές μετακινήσεις: Καταργείται η απαγόρευση από 3 Μαΐου