Στο όραμα της κυβέρνησης για την αναβίωση του ναυπηγικού κλάδου στη χώρα που έσβηνε τα προηγούμενα χρόνια ενώ οι εργαζόμενοι έχασαν δουλειές και ελπίδα αναφέρθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μιλώντας χθες στο 1ο Συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Παράλληλα, όπως τόνισε η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού εργαλείου προκειμένου να υποστηριχθεί ο μετασχηματισμός του ελληνικού στόλου ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου και να στηριχθούν τα ελληνικά ναυπηγεία.

«Σε κανέναν δεν αρέσει η εικόνα σε τουριστικό προορισμό της χώρας να βλέπει ένα φουγάρο με μαύρο καπνό να βγαίνει από τα πλοία όσο περιμένει να αποβιβαστεί ή να επιβιβαστεί. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει» σημείωσε και ανέφερε τις πρωτοβουλίες που έχουν έως σήμερα λάβει χώρα για το πρασίνισμα και τον εξηλεκτρισμό των πλοίων καθώς και των λιμανιών.

Την ίδια ώρα, λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά στο λιμάνι του Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης αναφερόταν στην ανανέωση του γηρασμένου ακτοπλοϊκού στόλου επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα διεκδικεί κονδύλια ύψους από 80 έως 250 εκατομμύρια ευρώ από τα προγράμματα ΕΣΠΑ με σκοπό την ναυπήγηση πράσινων ακτοπλοϊκών πλοίων.

Όπως επεσήμανε πρόκειται για μια δύσκολη διαπραγμάτευση, με την Κομισιόν για να συμπληρώσει: «Επιμένουμε».

Η συζήτηση περί ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου επανέρχεται τακτικά στο προσκήνιο αφού αποτελεί επιτακτική ανάγκη στο δρόμο της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας διεθνώς.

Ο μέσος όρος ηλικίας του Ελληνικού Ακτοπλοϊκού Στόλου είναι τα 28 έτη ο οποίος είναι όμως μικρότερος από το μέσο όρο ηλικίας του Ευρωπαϊκού Ακτοπλοϊκού Στόλου σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC.

Το ποσοστό του ελληνικού στόλου άνω των 20 ετών είναι 86%, κατά πολύ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό, γεγονός που μας βεβαιώνει πως οι ανάγκες ανανέωσης του στόλου είναι περισσότερο επιτακτικές. Όσον αφορά τα μεγέθη των πλοίων, άνω των 20 ετών είναι:

-το 83% των πλοίων με μήκος μέχρι 95 μέτρα

-το 88% των πλοίων με μήκος 96-149 μέτρα

-το 91% των πλοίων με μήκος άνω των 150 μέτρων

«Απαιτείται ειδική μνεία στην επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και τη δυνατότητα κατασκευών των νέων πλοίων στην Ελλάδα. Αυτό μπορεί να συμβεί αξιοποιώντας αφενός την τεχνογνωσία που έχουν τα ελληνικά μικρά ναυπηγεία τα οποία παρά το διάστημα της ναυπηγικής ανυπαρξίας, συνεχίζουν να χτίζουν μικρά πλοία και να τα εξάγουν σε ευρωπαϊκά κράτη και αφετέρου τις νέες δυναμικές επενδύσεις στα μεγάλα ναυπηγεία της χώρας όπως του Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας και της Σύρου» επεσήμανε ο Γιώργος Ξηραδάκης Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της XRTC.

«Η Ελλάδα προσφέρεται για τη δημιουργία πολλών ακόμα νέων ναυπηγικών μονάδων οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν σεβόμενες τις περιβαλλοντικές και οικολογικές ανάγκες του τόπου. Αυτά τα κύρια χαρακτηριστικά μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον διεθνών ναυπηγικών βιομηχανιών για τη δημιουργία συνεργασιών και κοινών προσπαθειών στην κατασκευή των πλοίων. Αυτό δηλαδή που ουσιαστικά συμβαίνει εδώ και αρκετό χρόνο στην κατασκευή πολεμικών πλοίων ή άλλων εξειδικευμένων πλωτών μέσων».

Για την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας σχολιάζει:

«Το νέο ξεκίνημα της εθνικής ναυπηγικής βιομηχανίας θα έχει αίσιο αποτέλεσμα εάν και εφόσον το ίδιο υποστηριχθεί από το Ελληνικό κράτος αμβλύνοντας τα γραφειοκρατικά προβλήματα και αναπτύσσοντας χρηματοδοτικά εργαλεία με σκοπό την επιτάχυνση των κατασκευών πλοίων και πλωτών μέσων» και καταλήγει λέγοντας:

«Είναι βέβαιον ότι η αναγκαιότητα αντικατάστασης του στόλου δεν είναι μόνο εθνική υπόθεση αλλά και Ευρωπαϊκή όσο και παγκόσμια. Αυτό σημαίνει ότι η διάχυση και επικοινωνία της αδιαμφισβήτητης γνώσης της ναυτιλιακής και ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο θα επιταχύνει την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδυτών. Άλλωστε η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη καταρτίσει πρόγραμμα τεράστιων επενδύσεων με στόχο την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στις μεταφορές».

Διαβάστε ακόμη

Όλες οι αλλαγές στο χωροταξικό του τουρισμού

To ισπανικό Δημόσιο θα αγοράσει μερίδιο της Telefonica έως και πάνω από δύο δισ. ευρώ

9 εμπνευσμένες Ελληνίδες αρχιτέκτονες που δημιουργούν εντυπωσιακές κατοικίες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ