Η γερμανική εταιρεία logistics HHLA HHFGn.DE και η Cosco βρίσκονται κοντά στην οριστικοποίηση συμφωνίας για την απόκτηση από τον κινεζικό ναυτιλιακό κολοσσό του 24,9% σε τερματικό σταθμό Tollerort στο λιμάνι του Αμβούργου σύμφωνα με ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας την περασμένη Παρασκευή. Είναι η πρώτη επένδυση από μη γερμανικά συμφέροντα που θα γίνει στο λιμάνι του Αμβούργου και μάλιστα με τις ευλογίες της γερμανικής κυβέρνησης.

“Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι… κατέστη δυνατό να συμφωνήσουμε σε συγκεκριμένους όρους για τη συμμετοχή της Cosco Shipping Ports Ltd στην HHLA Container Terminal Tollerort GmbH”, ανέφερε η HHLA σε ανακοίνωσή της.

Οι Κινέζοι δέχθηκαν το 24,9%, από το 35% που ήθελαν να πάρουν, όμως είναι πάγια πολιτική του Πεκίνου να προχωράει βήμα-βήμα. Κάποιοι θυμήθηκαν ότι το ίδιο συνέβη με το λιμάνι του Πειραιά όπου αρχικά πήραν την προβλήτα ΙΙ και τη μίση τότε προβλήτα ΙΙΙ όμως στη συνέχεια κατασκεύασαν και το δυτικό τμήμα της ΙΙΙ ενώ πήραν και τον ΟΛΠ ήτοι τον έλεγχο της προβλήτας Ι ελέγχοντας πλέον όλο το λιμάνι.

Η HHLA και η Cosco βρίσκονταν ακόμη σε συνομιλίες για την αποσαφήνιση των τελικών λεπτομερειών και αποσκοπούσαν στην ολοκλήρωση της συμφωνίας σύντομα.

Το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο έδωσε τον Οκτώβριο την έγκρισή του στην Cosco για την αγορά του τερματικού σταθμού στο μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας, σε μια απόφαση που προωθήθηκε από τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς και προκάλεσε πρωτοφανείς διαμαρτυρίες εντός του κυβερνητικού συνασπισμού.

Οι διαπραγματεύσεις οδήγησαν στη μείωση τους αρχικώς προβλεπόμενου ποσοστού που ανερχόταν στο 35% αξίας 76,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι διαπραγματεύσεις άρχισαν τον Σεπτέμβριο του 2021 και πέρασαν από διάφορα στάδια.

Με την είσοδο στον Αμβούργο η Cosco θα έχει πλέον παρουσία στα πέντε μεγαλύτερα container terminals της Ευρώπης. Έχει μειοψηφικό πακέτο στο Ρότερνταμ που είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι, στην Αμβέρσα που είναι το δεύτερο στην κατάταξη, τώρα μπαίνει στον Αμβούργο που είναι το τρίτο στη σειρά, έχει παρουσία στη Βαλένθια που είναι τέταρτο λιμάνι και πρώτο της Μεσογείου και στον Πειραιά που είναι πέμπτο ευρωπαϊκό και δεύτερο στη Μεσόγειο.

Ενώ το κλίμα μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας οξύνεται ο «Κόκκινος Δράκος» συνεχίζει να δημιουργεί σημαντικότατους δεσμούς με την Ευρώπη, στο πλαίσιο μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής που στοχεύει στην αύξηση της κινέζικης επιρροής στις εμπορικές οδούς προς τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, τόσο μέσω θαλάσσης, όσο και μέσω ξηράς.

Διαβάστε ακόμη

Ο χρησμός Μ.Μ για τα Γλυπτά, ο «από μέσα» εκπρόσωπος, ο ΟΤΕ στο real estate, ο Ευτύχης και τα οικόπεδα στη Βοιωτία

Πόσο πωλείται σήμερα μία χρυσή λίρα: Οι τιμές στην «αυγή» του 2023 και το «καπέλο» της ΤτΕ στους αγοραστές

Οι επτά ποδοσφαιριστές που ήταν πάμπλουτοι πριν μπουν στα γήπεδα (pics)