Δυναμικό φίνις στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων το 2022 κάνουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 30 Οκτωβρίου 2022 έχουν δώσει ήδη 4,825 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 222 πλοίων εκ των οποίων 111 είναι φορτηγά (αξίας 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων), 103 δεξαμενόπλοια ( 2,3δισεκατομμυρίων ), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), τρία υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και δύο άλλης κατηγορίας.

Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 3,092 δισεκατομμύρια δολάρια για 182 πλοία εκ των οποίων 110 είναι φορτηγά αξίας 1,8 δισ., 49 δεξαμενόπλοια, αξίας 903,6 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και πέντε υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.

Στην τρίτη θέση παραμένει η Τουρκία σε απόσταση βέβαια από τις δύο πρώτες θέσεις, με 801,5 εκατομμύρια για 57 πλοία εκ των οποίων 25 φορτηγά, 23 δεξαμενόπλοια, τέσσερα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίών και τρία υγραεριοφόρα.

Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 34,622 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 1.603 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:

  •  12,839 δισ. για 606 δεξαμενόπλοια
  • -11,419 δισεκατομμύρια για 593 φορτηγά πλοία
  • -5,805 δισεκατομμύρια για 159 container vessels
  • -2,422 δισεκατομμύρια για 78 υγραεριοφόρα

Οι Έλληνες έχουν δώσει το 13,8% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 13,8% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 18,7%. Στα δεξαμενόπλοια το 16,9%.

Διαβάστε ακόμη

Tesla vs BYD: Ο «πόλεμος» των δισ. για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταφέρεται και στην Ελλάδα

Το… σχέδιο Τραμπ (αλά γκρέκα), η επίσκεψη της JP Morgan στα ΕΛΠΕ, ο δεύτερος γύρος της Ελευθεροτυπίας και το greek sale για πλούσιους φιλότεχνους 

Επίδομα θέρμανσης: Το «κλειδί» για το τελικό ποσό – Ποιοι το χάνουν – Όλη η απόφαση