Μειωμένα κατά 17,1% είναι τα κεφάλαια που επένδυσαν σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων οι ναυτιλιακές εταιρείες το 2020 παγκοσμίως σε σύγκριση με το 2019 έως και την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.

Ειδικότερα σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Allied, το 2019 δόθηκαν 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 1.410 πλοίων παντός  τύπου.

Για το 2020 τα κεφάλαια ανέρχονται στα  15,499 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορά  1.105 πλοίων.

Από αυτά 494 είναι φορτηγά που έχουν και τη μερίδα του λέοντος,  355 δεξαμενόπλοια, 123  μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 37 υγραεριοφόρα και τα άλλα 141 είναι διαφόρων τύπων.

Η Ελλάδα μαζί με την Κίνα συνεχίζουν να αποτελούν τους κομβικούς παίκτες όσο αφορά το θαλάσσιο εμπόριο και κυρίως τα φορτηγά πλοία.  Έλληνες και Κινέζοι καλύπτουν  το 36,3%  όσο αφορά τα χρήματα που έχουν δοθεί και το 33% με βάση τον αριθμό πλοίων.

Οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες από τον Ιανουάριο μέχρι την 6η Δεκεμβρίου του 2020  έχουν επενδύσει ήδη 3,094 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 198 εμπορικών πλοίων σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research. Από αυτά  119 είναι  φορτηγά, 57 δεξαμενόπλοια, 16  containerships, τρία υγραεριοφόρα και τρία άλλου τύπου. Οι Έλληνες έχουν δώσει το 20% του συνόλου των παγκοσμίως κεφαλαίων που τοποθετήθηκαν σε αγορές πλοίων  και το 17,9% όσο αφορά τον αριθμό των πλοίων.

Ακολουθούν οι Κινέζοι με 2,6 δισ. δολάρια (ποσοστό 16,7%) για 167  πλοία (ποσοστό 15,1%) εκ των οποίων 97 είναι φορτηγά, 44 δεξαμενόπλοια 11 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα 15 διαφόρων τύπων.

Η γενική συγκριτική εικόνα σε σχέση με το 2019 έδειχνε ότι οι επενδυτικοί ρυθμοί στις αγοραπωλησίες ανέκαμπταν μετά τη χαλάρωση, μέσα στο καλοκαίρι, των μέτρων κατά  του κορωνοϊού. Όμως, ήρθε το δεύτερο κύμα και επιβράδυνε τον ρυθμό ενώ οι αναλυτές είναι διστακτικοί για το άμεσο μέλλον.

Διαβάστε ακόμη:

Έρχεται σχέδιο της Κομισιόν για την ίδρυση bad banks

Πατέλης: Τα 5 έργα του Ταμείου Ανάκαμψης των 32 δισ. ευρώ

Nestlé Ελλάς: Δωρεά 6 ΜΕΘ στο Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία»