Ανοίγουν τη διαφορά από του Κινέζους οι Έλληνες πλοιοκτήτες στον τομέα της αγοράς πλοίων μέσα στο 2022.

Το α’ τετράμηνο  οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δώσει ήδη 2,023 δισ. δολάρια για την αγορά 105 πλοίων εκ των οποίων 54 είναι φορτηγά (αξίας 1,1 δισ.), 46 δεξαμενόπλοια (794,3 εκατ.), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), ένα υγραεριοφόρο και ένα άλλης κατηγορίας. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχουν δώσει το 16,1% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14,9% των πλοίων που άλλαξαν χέρια.

Οι Έλληνες επενδύουν τόσο στα φορτηγά πλοία παραδοσιακά όσο και στα δεξαμενόπλοια τώρα που η ναυλαγορά τους αρχίζει να ανεβαίνει  μετά από 20 μήνες κρίσης.

Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 1,565 δισεκατομμύριο δολάρια για 84 πλοία εκ των οποίων 56 είναι φορτηγά, 11 δεξαμενόπλοια, τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο υγραεριοφόρο ενώ τα υπόλοιπα είναι  άλλου τύπου.

Στην τρίτη θέση είναι ναυτιλιακές εταιρείες της Σιγκαπούρης με 755 εκατομμύρια για 26 πλοία.

Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 13,6 δισεκατομμύρια για την αγορά 701  πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:

-5,1 δισεκατομμύρια για 276 φορτηγά πλοία

-4,2 δισ. για 220 δεξαμενόπλοια

-3,116  δισεκατομμύρια για 89 container vessels

-561 εκατομμύρια για 32 υγραεριοφόρα

Διαβάστε ακόμη:

ΥΠΕΝ: «Πράσινο» στους περιβαλλοντικούς όρους για τον αγωγό Δ. Μακεδονίας

Όμιλος Βιοχάλκο: Η Sovel επενδύει στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις πλωτών ανεμογεννητριών στον Βόλο

ΔΕΣΦΑ: Νέος πρόεδρος του Δ.Σ. ο Κ. Κοσμαδάκης