Του Μηνά Τσαμόπουλου

Ταμείο ετοιμάζονται να κάνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για το 2017 και ήδη έχουν έτοιμα τα σχέδιά τους για το 2018.

Όμως στα μεγάλα γραφεία των Ομίλων, η προσοχή είναι στραμμένη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία εξετάζει κάθε λεπτομέρεια της συμφωνίας του Ομίλου Attica για την εξαγορά του 50,3% των μετοχών της Hellenic Seaways από την Τράπεζα Πειραιώς που είχε το 40,5% και από μικρομετόχους της ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Πρόκειται για καταρχήν συμφωνία η οποία ανακοινώθηκε στα μέσα του περασμένου Αυγούστου. Όμως δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί εάν προηγουμένως δεν ανάψει το «πράσινο φως» η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Και αυτό γιατί ο Όμιλος Attica έχει θυγατρικές την Βlue Star Ferries που είναι ευθέως ανταγωνιστική της HSW και τη  Superfast Ferries.

«Δεν υπάρχει χρονικός ορίζοντας για την έκδοση του πορίσματος. Θα πάρει μήνες η διαδικασία, δεν πρόκειται να  ολοκληρωθεί σύντομα» επεσήμαναν στο «newmoney.gr» κύκλοι της ακτοπλοίας που παρακολουθούν από πολύ κοντά την υπόθεση και προσέθεσαν:

«Προς το παρόν η  Επιτροπή Ανταγωνισμού ακόμη μαζεύει στοιχεία  και πληροφορίες».

Όσο αναφορά την HSW, όπως έγραψε το newmoney.gr την περασμένη εβδομάδα, τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2017 ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr,  τα καθαρά κέρδη εκτοξεύτηκαν στα εννέα εκατομμύρια ευρώ και το EBITDA στα 19,5 εκατομμύρια, ξεπερνώντας ακόμη και τις αρχικές προβλέψεις της διοίκησης.

«Με τέτοια  αποτελέσματα η HSW  θα αποδειχθεί η πιο κερδοφόρος εταιρεία του κλάδου» είχαν επισημάνει  στο newmoney.gr    στελέχη της αγοράς και υπογράμμισαν:  « Η πετυχημένη πορεία της HSW επετεύχθη από τη διοίκηση  με επικεφαλής  τον διευθύνοντα σύμβουλο, Αντώνη Αγαπητό. Διοίκηση την οποία στήριξε η Τράπεζα Πειραιώς.»

Σημαντικό  ρόλο στην επίτευξη της κερδοφορίας είχαν δύο πετυχημένες ναυλώσεις που έγιναν το δ’ τρίμηνο σε «νεκρή περίοδο» για τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Πρόκειται για τα  πλοία “Νήσος Ρόδος” που ναυλώθηκε στην εταιρεία Cartour και  το “Αριάδνη” στην GNV. Και τα δύο δραστηριοποιήθηκαν  στη δυτική Μεσόγειο.

«Η σημασία των δύο ναυλώσεων έγκειται στο γεγονός ότι σε ένα τρίμηνο όπως είναι  το τέταρτο, στο οποίο δεν υπάρχουν ανάλογα έσοδα με του καλοκαιριού με αποτέλεσμα στο 12μηνο να εμφανίζεται μειωμένη  η κερδοφορία  σε σύγκριση με εκείνη  9μηνου, η HSW  πέτυχε να έχει έσοδα»  τόνισαν κύκλοι της αγοράς και προσέθεσαν:

«Η αξιοσημείωτη κερδοφορία επετεύχθη παρά την αύξηση  της τιμής των καυσίμων και παρά το γεγονός ότι ο στόλος της HSW δραστηριοποιήθηκε το 2017 με ένα πλοίο λιγότερο σε  σύγκριση με το 2016. Στην εξίσωση μπαίνουν και οι δυσκολίες που προέκυψαν από τις μετοχική διελκυστίνδα μεταξύ των μεγαλομετόχων».

Το 2018 η εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί με ολόκληρο τον στόλο της που αποτελείται από 17 πλοία πρωταγωνιστώντας για μία ακόμη χρονιά. Στον στόλο εντάχθηκε και το «Νήσος Χίος» που επέστρεψε στις ελληνικές θάλασσες και θα δρομολογηθεί από το Πάσχα στην Παροναξία.