Ναυτιλία

Η επόμενη μέρα στο λιμάνι του Πειραιά μετά το μπλόκο του ΣτΕ

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Αυτό που προβληματίζει σοβαρά είναι το γεγονός ότι οι αρμόδιοι φορές καθυστέρησαν να να εγκρίνουν και να εκδώσουν την περιβαλλοντική μελέτη - Οι κινήσεις των εμπλεκομένων

Τριγμούς προκαλούν οι αποφάσεις του ΣτΕ με τις οποίες ακυρώθηκε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan για επενδύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά το 2016 στο Cosco Group (Hong Kong ) Limited.

Οι αποφάσεις στηρίχθηκαν στο σκεπτικό ότι η έγκριση του Master Plan από την ΕΣΑΛ-Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, που υπάγεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν ήταν νόμιμη, αφού δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένος Πειραιά, όπως προβλέπεται από τον νόμο. Μειοψήφησαν 7 μέλη του Συμβουλίου τα οποία υποστήριξαν ότι δεν απαιτείτο στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση πριν από την έγκριση των επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο master plan.

Κύκλοι του λιμανιού επεσήμαναν στο Newmoney ότι «στην ουσία πρόκειται για ήττα του υπουργείου Ναυτιλίας αφού την έγκριση του Master Plan την δίνει η ΕΣΑΛ στην οποία προΐσταται ο γενικός γραμματέας Λιμένων. Μάλιστα όταν εγκρίθηκε το Master Plan η Επιτροπή δεν είχε ανάψει το πράσινο φως για την κατασκευή της προβλήτας IV ζήτημα που απασχολεί έντονα τους Κινέζους» και προσέθεσαν:

«Όμως αυτό που προβληματίζει σοβαρά είναι το γεγονός ότι οι αρμόδιοι φορές καθυστέρησαν να εγκρίνουν και να εκδώσουν την περιβαλλοντική μελέτη. Η καθυστέρηση αυτή οδήγησε στις αποφάσεις του ΣτΕ. Η καθυστέρηση αυτή, όμως, αποτελεί βόμβα στα θεμέλια του σχεδίου της κυβέρνησης για προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Ποιος θα βάλει τα λεφτά του στην Ελλάδα όταν βλέπει τέτοιες συμπεριφορές και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις;»

Σύμφωνα με πληροφορίες στο υπουργείο Ναυτιλίας θεωρούν ότι τις προσεχείς ημέρες θα εγκριθούν τα περιβαλλοντικά σχέδια από το υπουργείο Περιβάλλοντος και την Περιφέρεια και θα ξανά συνεδριάσει η ΕΣΑΛ για να ξεπεραστεί το πρόβλημα.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην Cosco Group Limited και οι οποίες προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά προς τα νότια, νέο επιβατικό σταθμό, τέσσερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα , την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταόροφου κτηρίου στάθμευσης οχημάτων στην προβλήτα Ηρακλέους καθώς και νέων αποθηκών σε έκταση 80 στρεμμάτων.

Διαβάστε ακόμα:

Το «τελευταίο αντίο» στον Δημήτρη Κοντομηνά

9+1 τεχνολογίες στα αυτοκίνητα που σώζουν ζωές

Στο σφυρί η πρώην πρεσβεία στο Ψυχικό που έγινε boutique hotel (pics)