Οι μεγάλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-Liners παρακάμπτουν-omit κινεζικά λιμάνια που έχουν πληγεί από τον κορωνοϊό και για αυτό λαμβάνουν υγειονομικά μέτρα, τα οποία όμως επιδεινώνουν την εικόνα συμφόρησης, αυξάνοντας τους χρόνους παραμονής των πλοίων στο αγκυροβόλιο, προκαλώντας νέους τριγμούς στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Η Mediterranean Shipping Co σχεδιάζει παρακάμψεις του Ασία-Βόρεια Ευρώπη λόγω της συνεχιζόμενης συμφόρησης και των καθυστερήσεων των χρονοδιαγραμμάτων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Ήδη ακυρώθηκε ένας αριθμός προσεγγίσεων στο λιμάνι της Σαγκάης και στο λιμάνι Ningbo μεταξύ τέλη Μαρτίου και αρχές Απριλίου.

Οι αποστολές από Ningbo, Σαγκάη, Xiamen,και Yantian θα εξυπηρετούνται μέσω εναλλακτικών δρόμων.

Επίσης, η γερμανική Hapag-Lloyd θα παραλείψει το Χονγκ Κονγκ, ενώ οι εξαγωγές-εισαγωγές από και προς το Qingdao θα μεταφορτώνονται μέσω του Pusan της Κορέας μέσω άλλων υπηρεσιών HapagLloyd.

Τα δεδομένα του Lloyd’s List Intelligence δείχνουν ότι η ουρά των πλοίων συνεχίζει να μεγαλώνει έξω από ορισμένα λιμάνια.

Υπάρχουν 88 containervessels αγκυροβολημένα έξω από τα λιμάνια του Shenzhen και του Χονγκ Κονγκ από τις 21 Μαρτίου. Ο αριθμός αυξήθηκε κατά 33 πλοία αφού στις 15 Μαρτίου ήταν 50.

Ο απολογισμός είναι 130 πλοία για τη Σαγκάη και το Ningbo και 24 για το Κινγκντάο.

Η Maersk έχει προειδοποιήσει ότι η τρέχουσα έξαρση του Covid σε ολόκληρη την Κίνα ενδέχεται να έχει ήδη αρνητικές επιπτώσεις ολόκληρες αλυσίδες εφοδιασμού.

«Οι αλυσίδες ανεφοδιασμού είναι προσεκτικά ρυθμισμένες, ευαίσθητες οικοσυστήματα, όπου ένας κυματισμός γίνεται αισθητός παντού την αλυσίδα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Η κυβέρνηση του Χονγκ Κονγκ είπε ότι τα μέτρα θα χαλαρώσουν σε τρεις φάσεις μέσα σε τρεις μήνες από τις 21 Απριλίου, υπό την προϋπόθεση ότι θα βελτιωθούν τα υγειονομικά δεδομένα.

Θα εμπλακεί η επαναλειτουργία των επιχειρήσεων στη δεύτερη φάση.

Διαβάστε περισσότερα

Χωρίς πρόστιμο οι τροποποιητικές δηλώσεις για μικρά ποσά αναδρομικών

Ράλι 16% για το Ether στην εβδομάδα – Ο ρόλος του blockchain και γιατί υπερισχύει του bitcoin

Benjamin Lakatos: Τι «βλέπει» ο Mr MET Group στην ελληνική ενεργειακή αγορά