Σε σκαμπανεβάσματα της ναυλαγοράς των υπερ δεξαμενόπλοιων VLCC οδήγησε η μείωση της παραγωγής πετρελαίου.

Δεξαμενόπλοια με ρότα την Ιαπωνία, από τη Μέση Ανατολή, πήραν ναύλο ύψους 57.000 δολαρίων την ημέρα, μειωμένος κατά 48% σε σύγκριση με πριν λίγες μόλις ημέρες.

Πριν την πτώση της παραγωγής, οι ημερήσιοι ναύλοι έφθαναν τα 117.000 δολάρια για ένα δεξαμενόπλοιο VLCC στο οποίο έχει τοποθετηθεί σύστημα καθαρισμού του αέρα-scubber άρα καίει ως καύσιμο το φθηνότερο πετρέλαιο HSFO 3,5% ενώ για ένα αδελφό VLCC χωρίς scrubber ήταν 101.000 δολάρια.

Φιλί της ζωής για τη ναυλαγορά είναι οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ.

Η μείωση στην εξόρυξη πετρελαίου οφείλεται στο γεγονός ότι μειώθηκε η παγκόσμια ζήτηση τον χειμώνα αυτόν, όπως επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές.

Επίσης η αύξηση του μεταφορικού κόστους αλλά και της τιμής των καυσίμων λειτούργησαν ανασταλτικά στις παραγγελίες προμήθειας πετρελαίου.

Πάντως ανεξαρτήτως της ζήτησης η πολιτική που θα ακολουθηθεί στο εξής, μέσα στο 2020, ώστε τα διυλιστήρια να έχουν αποθέματα, όταν αυτά χρειαστούν, είναι η αύξηση της ημερήσιας παραγωγής  πετρελαίου κατά 1,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.