Η αναδιάταξη των δρομολογίων στην Αδριατική από τον Όμιλο Γκριμάλντι αποτελεί ένα ακόμη κεφάλαιο στον ανταγωνισμό με την κοινοπραξία SuperFast Ferries-ANEK. Aνταγωνισμός που επεκτείνεται και στα γραμμές της Κρήτης. Επίσης, οι Ναπολιτάνοι διασταυρώνουν τα επενδυτικά τους ξίφη και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας το οποίο θα διεκδικήσουν. Ο Όμιλος μάλιστα ενδιαφέρεται και για το λιμάνι του Ηρακλείου.

Στην Αδριατική ο Γκριμάλντι έχει δρομολογημένα οκτώ συνολικά πλοία:

-Δύο στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Πρίντεζι

-Δύο στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα

-Δύο στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και

-Δύο οχηματαγωγά στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι-Βενετία

Η Κοινοπραξία διαθέτει έξι πλοία:

Ένα Superfast γραμμή Πάτρα-Ανκόνα
Δύο Superfast στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι
Δύο της ΑΝΕΚ στο δρομολόγιο Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα
Ένα πλοίο της ΑΝΕΚ στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία.
Ο Όμιλος Γκριμάλντι όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς με τις κινήσεις που έκανε και κυρίως με το σπάσιμο στα δύο του δρομολογίου Πάτρα-Ηγουμενίτσα- Ανκόνα έκανε πιο σύντομα χρονικά τα δρομολόγια ενώ αύξησε τη μεταφορική δύναμη. Και αυτό γιατί απέσυρε ένα πλοίο που μετέφερε 160 φορτηγά ανά δρομολόγιο και δρομολόγησε δύο (Πάτρα-Ανκόνα/ Ηγουμενίτσα-Ανκόνα ) με συνολική μεταφορική ικανότητα 230 πλοίων. Ταυτόχρονα μείωσε την μεταφορική ικανότητα επιβατών αφού λόγω της πανδημίας δεν ταξιδεύουν τουρίστες.

Η πάλαι ποτέ «ελληνική θάλασσα» έγινε… mare nostrum. Πριν 14 χρόνια , το πρώτο εξάμηνο του 2007, στην Αδριατική δραστηριοποιούνταν 9 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων (ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines, Agoudimos Lines, Endeavor, Ventouris Ferries, GA Ferries, Med Link Ferries και Fragline) με περίπου 18 πλοία. Σήμερα στις ίδιες γραμμές δραστηριοποιούνται ο όμιλος Grimaldi με οκτώ και η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast του ομίλου Attica με 6 πλοία.

Σύμφωνα με κύκλους της ακτοπλοΐας, βασικό ρόλο διαδραμάτισε το γεγονός ότι η κρίση βρήκε τις ελληνικών συμφερόντων ακτοπλοϊκές κεφαλαιακά αδύναμες. Επίσης, τα πλοία του ιταλικού ομίλου έχουν μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα επιβατών και κυρίως φορτηγών πλοίων που κάνουν και τους τζίρους.

Ερευνα του ΙΟΒΕ για την ακτοπλοία αναφέρει για τις επιπτώσεις της πανδημίας: «Στην αγορά της Αδριατικής, η αρνητική επίδραση της πανδημίας είναι πιο έντονη στην επιβατική κίνηση, καθώς εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερη κατά 69%, σε αντίθεση με την κίνηση φορτηγών οχημάτων που αναμένεται να περιοριστεί κατά 8%. Η κάμψη στην κίνηση επιβατών και οχημάτων επηρεάζει τον κύκλο εργασιών, όπου εκτιμάται μείωση κατά 45% στις γραμμές εσωτερικού και κατά 30% στην Αδριατική θάλασσα. Ως αποτέλεσμα, η απώλεια εσόδων και τα ζημιογόνα αποτελέσματα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 300 εκατ. και τα 120 εκατ. ευρώ αντίστοιχα».

Οι αλλαγές αυτές προκάλεσαν ανεπίσημες αντιδράσεις και άρχισαν να κυκλοφορούν σενάρια περί κήρυξης πολέμου στην Αδριατική από τον Γκριμάλντι.

Σενάρια τα οποία προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του Ομίλου που προχώρησε σε δημόσια έκθεση της στρατηγικής του.

Μεταξύ άλλων οι Ναπολιτάνοι, όπως οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται στην ανακοίνωση τους, τόνισαν:

“ 1.Με την χωρισμό της γραμμής Ανκόνα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα που έως πρόσφατα ήταν ένα δρομολόγιο, στα δύο, με ανεξάρτητα δρομολόγια στις γραμμές Πάτρα-Ανκόνα και Ηγουμενίτσα –Ανκόνα ο κίνδυνος καθυστερήσεων μειώνεται σημαντικά, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν πιο άνετες ώρες αναχώρησης και άφιξης.

2. Ενώ ο όμιλος επικεντρώνεται στην Ανκόνα, ο Όμιλος Grimaldi αποφάσισε να σταματήσει τα δρομολόγια επιβατικών πλοία στη γραμμή Βενετία-Ελλάδα απομακρύνει την υπηρεσία επιβατών από τη Βενετία στην Ελλάδα. Επίσης, κατήργησε την παρουσία επιβατηγού-οχηματαγωγού (ro / pax) στη γραμμή Μπρίντιζι-Πάτρα αφήνοντας μόνο ένα πλοία του μεταξύ της νότιας Ιταλίας και της Ηγουμενίτσας».

Βέβαια το δρομολόγιο στη Βενετία αποφασιστεί για την τουριστική σεζόν και λόγω πανδημίας δεν είχε κίνηση.

Οι Ναπολιτάνοι στη συνέχεια πέρασαν στην αντεπίθεση κατηγορώντας στην ουσία την κοινοπραξία για ανταγωνισμό δίχως όρια στις γραμμές της Κρήτης.

«Όσον αφορά τις γραμμές Πειραιά-Κρήτη, η θυγατρική του ομίλου, Minoan Lines, αναπτύσσει επί του παρόντος τρία πλοία ro / pax, ενώ η ανταγωνιστική κοινοπραξία Superfast –ANEK συνεχίζει να λειτουργεί με τέσσερα πλοία στις ίδιες διαδρομές, αν και γνωρίζει ότι η αγορά, ειδικά για τους επιβάτες, είναι πολύ μειωμένη και δεν δικαιολογεί την ανάπτυξη τέτοιου αριθμού μονάδων» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Διαβάστε ακόμη

Νέο «χρυσό» γραφειακό project 20.000 τ.μ. θέλουν στο Μαρούσι το δίδυμο Νoval-Brooklane

Το «Ρομίλντα» της Cosmote, το κρητικό lobby του ΟΦΗ και το ραγισμένο γυαλί του κ. Τσούρντα

Pragma-IoT: Η ελληνική πλατφόρμα που εμπιστεύεται η βιομηχανία σε Ευρώπη και ΗΠΑ