Ισχυρό μήνυμα στους παραγωγούς ενέργειας να παράγουν εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα σε μεγάλες ποσότητες για την εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έστειλε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός-ΙΜΟ.

Η νεά στρατηγική συμφωνήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο Λονδίνο όπου είναι η έδρα του ΙΜΟ στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 80) του οργανισμού. Ο Οργανισμός έθεσε ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων έως ή γύρω στο 2050. Πρόκειται για μία επιθετική αλλαγή αφού με βάση των υφιστάμενη στρατηγική ο στόχος ήταν μείωση κατά μόλις 50% σε σύγκριση με τις εκπομπές του 2008 μέσα στα ίδια χρονοδιαγράμματα.

Πιο συγκεκριμένα οι νέοι στόχοι είναι:

-Μείωση κατά 20%-30% έως το 2030

-Μείωση έως 70% μέχρι το 2040 και

-100% έως το 2050

Επίσης, ο ΙΜΟ έθεσε στόχο τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων από τα πλοία σε ποσοστό 10% επί του συνόλου έως το 2030.

Δεν λάβανε απόφαση στην Επιτροπή για την τιμολόγηση του άνθρακα και αυτό γιατί υπήρχαν πολλές διαφορετικές απόψεις. Θα εκπονηθούν μελέτες για να επιλεγεί η πιο βιώσιμη λύση τιμολόγησης. Η μελέτη θα αναφέρεται και στη χρήση κεφαλαίων που θα χρειαστούν για τη χρηματοδότηση της πράσινης μετάβασης.

Η πρόταση «χρηματοδότηση και ανταμοιβή» -Fund and Reward την οποία υποστηρίζει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών παραμένει στο τραπέζι.

Ο γγ του ΙΜΟ Κίτακ Λιμ σχολίασε: «Η έγκριση της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου αποτελεί μνημειώδη εξέλιξη για τον Οργανισμό και ανοίγει νέο κεφάλαιο προς την κατεύθυνση της απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Δεν είναι ο τελικός στόχος αλλά από πολλές απόψεις αποτελεί ένα σημείο εκκίνησης για το έργο που πρέπει να ενταθεί ακόμη περισσότερο τα χρόνια και τις 10ετίες που έχουμε μπροστά μας».

Υπάρχουν όμως έντονες αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις οι οποίες χαρακτηρίζουν τις εργασίες του ΙΜΟ «πλήρη αποτυχία». Όπως επισημαίνουν: «ο ΙΜΟ απέφυγε τις προφανείς μεταρρυθμίσεις, όπως η πλεύση με μειωμένη ταχύτητα, η εκμετάλλευση της αιολικής ενέργειας και η μείωση του διεθνούς εμπορίου και στην πράξη ο Οργανισμός καταδίκασε τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα» και προσθέτουν: «Απέχουμε πολύ από το να αντιμετωπίσει ο ΙΜΟ την κλιματική αλλαγή με τον επείγοντα χαρακτήρα που της πρέπει και που απαιτεί ο κόσμος».

Διαβάστε ακόμη

Μηχανήματα POS (υποχρεωτικά) σε delivery, ταξί και όσους δουλεύουν ακόμα με μετρητά

«Κόκκινα» δάνεια: Ιδιωτική bad bank σχεδιάζουν οι servicers – Το ιταλικό μοντέλο που προωθούν και στην Ελλάδα

Προ των τελικών εγκρίσεων η επένδυση άνω των 16 εκατ. στην Ακτή Β’ Βούλας – Τι θα περιλαμβάνει

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ