Οι πρόσφατες αλλαγές στον τομέα της κρουαζιέρας, ιδιαίτερα μετά την πανδημία του κορωνοϊού, αλλά και οι απαιτήσεις των επιβατών κατευθύνονται προς μικρού ή μεσαίου μεγέθους πλοία για πλέον άνετες διακοπές, προσεγγίζοντας εξαιρετικούς προορισμούς και συνήθως σε πιο πολυτελές περιβάλλον με σχετικά μικρότερο αριθμό επιβαινόντων, απολαμβάνοντας ένα άνετο και απολαυστικό ταξίδι με επιπλέον ανέσεις και υπηρεσίες.

«Βλέπουμε τώρα ότι αυτές οι προτιμήσεις διοχετεύουν στην αγορά νέα πλοία μικρού ή μεσαίου μεγέθους, τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία με ειδικές προδιαγραφές για την ασφάλεια, υπηρεσίες αλλά και περιβαντολλογικά βελτιωμένες τεχνικά μελέτες και εφαρμογές, άνετο και απολαυστικό ταξίδι με επιπλέον ανέσεις και υπηρεσίες» επισημαίνει στο newmoney.gr  ο τέως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες:

«Αυτό άλλωστε εντοπίζεται και από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας που ήδη έχουν δημιουργήσει νέα luxurybrandsγια τον σκοπό αυτό, μια που οι προοπτικές είναι προς αυτή την κατεύθυνση.  Η χώρα μας με αρκετούς ειδικούς νέους προορισμούς είναι μέσα στην λίστα των προσεγγίσεων στα expeditionπλοία διακινώντας υψηλού επιπέδου τουρίστες» καιπροσθέτει:

«Αναλύοντας τις νέες κατασκευές κρουαζιεροπλοίων από τα υπό κατασκευή πλοία, μέχρι το 2027 υπάρχουν παραγγελίες για megacruisers 40, μεσαίου μεγέθους 28 και μικρού luxury expeditionπλοία 32. Έτσι λοιπόν η προοπτική που φαίνεται, είναι να μειώνονται τα megashipsκαι να αυξάνονται σταδιακά τα μικρού μεγέθους luxurycruisers».

Από τα Μάρτιο του 2020 έχουν δοθεί συνολικά 13 παραγγελίες ναυπήγησης  και υπερπολυτελών super yacht.  

Σύμφωνα με το cruiseindustrynews ο κατάλογος περιλαμβάνει τα εξής κρουαζιερόπλοια:

SH Diana
Εταιρεία: Swen Hellenic
Ημερ. Παραγγελίας: Oκτώβριος 2020
Ναυπηγείο: Helsinki Shipyard (Φιλανδία)
Μεταφορική ικανότητα : 192 επιβάτες
Χωρητικότητα: 12.500 τόνους
Παράδοση: α’ τρίμηνο  2023

Η Swan Hellenic ήταν από τις πρώτες εταιρείες κρουαζιέρας που παρήγγειλε κρουαζιερόπλοιο μετά την έναρξη της πανδημίας COVID-19.
Τον Οκτώβριο του 2020, υπέγραψε σύμβαση με τα Ναυπηγεία του Ελσίνκι για την κατασκευή ενός νέου πλοίου αποστολής 192 επισκεπτών. Ελαφρώς μεγαλύτερο από τα αδελφά του πλοία SH Minerva και SH Vega, το SH Diana πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία το 2023.

Asuka Newbuild
Εταιρεία: Asuka Cruises
Ημερ. Παραγγελίας: March 2021
Ναυπηγείο: Meyer Werft (Γερμανία)
Μεταφορική ικανότητα: 744 guests
Χωρητικότητα: 51.950 τόνους
Παράδοση: 2025

Αφού πουλήθηκε εν μέρει σε μια επενδυτική εταιρεία πριν από την πανδημία, η Asuka Cruises αποκάλυψε τα σχέδια να προσθέσει μια νέα κατασκευή στον στόλο της.

Το νέο πλοίο που κινείται με LNG ανακοινώθηκε το Μάρτιο του 2021, θα κάνει το ντεμπούτο του το 2025 και θα έχει χωρητικότητα 744 ατόμων.

MV Narrative
Εταιρεία: Storylines
Ημερ. Παραγγελίας: March 2021
Ναυπηγείο: Brodosplit (Κροατία)
Μεταφορική ικανότητα: 1.250 ατόμων
Χωρητικότητα: 62.000 τόνους
Expected Delivery: δ’ τρίμηνο  2024

Τον Μάρτιο του 2021, η Storylines επιβεβαίωσε μια παραγγελία για  πλοίο 62.000 τόνων. Θα κατασκευαστεί στην Κροατία από το ναυπηγείο Brodosplit, το MV Narrative και πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2024.
Το πλοίο που κινείται με LNG θα διαθέτει ιδιωτικές κατοικίες, εκτός από χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν μικροζυθοποιείο, υδροπονικό κήπο και στούντιο τέχνης.

Njord
Εταιρεία: Ocean Residences
Ημερ. Παραγγελίας: July 2021
Ναυπηγείο: Meyer Werft (Γερμανία)
Μεταφορική ικανότητα: 600 άτομα
Χωρητικότητα: 84.800 τόνοι
Παράδοση: 2025

Η Ocean Residences υπέγραψε σύμβαση κατασκευής πλοίων με τη Meyer Werft τον Ιούλιο του 2021.
Με στόχο την  παράδοση το 2025, το Njord πρόκειται να κατασκευαστεί στο γερμανικό ναυπηγείο και θα διαθέτει συνολικά 117 μεμονωμένες κατοικίες.

Emerald Sakara
Εταιρεία: Emerald (Scenic Group)
Ημερομηνία:  Σεπτέμβριος 2021
Ναυπηγείο: Halong (Βιετνάμ)
Μεταφορική ικανότητα: 100 επιβάτες
Χωρητικότητα: 10.000 τόνους
Παράδοση: α’ τρίμηνο  2023

Η Emerald Cruises παρήγγειλε ένα δεύτερο κρουαζιερόπλοιο για τον στόλο της τον Σεπτέμβριο του 2021. Το νέο Emerald Sakara πρόκειται να παραδοθεί το 2023 και θα έχει χωρητικότητα 100 ατόμων.
Είναι αδελφό του Emerald Azzurra που κατασκευάστηκε το 2021.
Το super yacht  κατασκευάζεται από το ναυπηγείο Halong στο Βιετνάμ.

Unnamed Expedition Ship 
Εταιρεία: TBD
Ημερ. Παραγγελίας: January 2022
Ναυπηγείο: Brodosplit (Κροατία)
Μεταφορική Ικανότητα: 152 άτομα
Παράδοσης: 2025

Το ναυπηγείο Brodosplit ανακοίνωσε παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός νέου πλοίου   τον Ιανουάριο του 2022. Το Brodosplit και ο Όμιλος DIV έκτοτε υπέβαλαν αίτηση αναδιοργάνωσης στην Κροατία.

Το πλοίο 152 ατόμων  πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία το 2025. Δεν αποκαλύφθηκε ο ιδιοκτήτης του.

American Eagle and American Glory 
Εταιρεία: American Cruise Lines
Ημερ. Παραγγελίας: January 2022
Ναυπηγείο: Chesapeake (United States)
Μεταφορική ικανότητα: 109 άτομα το καθένα
Χωρητικότητα: 3.000  τόνους
Παράδοση: 2023

Τον Ιανουάριο του 2022, η American Cruise Lines αποκάλυψε σχέδια για ναυπήγηση μιας νέας σειράς παράκτιων κρουαζιερόπλοιων υπό σημαία ΗΠΑ.

Με το όνομα Project Blue, η κατηγορία θα περιλαμβάνει συνολικά 12 πλοία – εκ των οποίων τα δύο πρώτα βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Chesapeake.

Ilma and Luminara
Εταιρεία: Ritz-Carlton Yacht Collection
Ημερ. Παραγγελίας: March 2022
Ναυπηγείο: Chantiers de l’Atlantique (France)
Μεταφορική Ικανότητα: 456 άτομα το καθένα
Χωρητικότητα: 37.000 τόνους το καθένα
Παράδοση : 2024 και  2025

Η Ritz-Carlton Yacht Collection παρήγγειλε δύο επιπλέον κρουαζιερόπλοια τον Μάρτιο του 2022, το Ilma και το Luminara. Μετά το Evrima, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία σύντομα, τα πλοία θα ναυπηγηθούν στο ναυπηγείο Chantiers de l’Atlantique στη Γαλλία.
Σχεδιασμένα ως mega yachts, τα πλοία 37.000 τόνων πρόκειται να παραδοθούν το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.

Explora V and Explora IV
Εταιρεία: Explora Journeys (MSC Cruises)
Ημερ. Παραγγελίας: Ιούλιος 2022
Ναυπηγείο : Fincantieri (Iταλία)
Μεταφορική Ικανότητα : 922 άτομα το καθένα
Χωρητικότητα: 70.000  τόνους το καθένα
Παράδοση: 2027 και 2028

Η Explora Journeys πρόσθεσε δύο πλοία στο βιβλίο παραγγελιών της τον Ιούλιο του 2022. Τα νέα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Fincantieri. Αυξάνοντας τον στόλο της πολυτελούς επωνυμίας της MSC Cruises σε έξι πλοία, τα πλοία των 922 επισκεπτών θα τροφοδοτούνται με LNG και υδρογόνο.

Unnamed Ultra-Luxury Ship
Εταιρεία: “International Customer”
Ημερ. Παραγγελία: July 2022
Ναυπηγείο: Fincantieri (Ιταλία)
Παράδοση:  Τέλη του 2025

Τον Ιούλιο του 2022, η Fincantieri ανακοίνωσε ότι της ανατέθηκε η σύμβαση κατασκευής ενός νέου υπερπολυτελούς σκάφους.
Σύμφωνα με το ιταλικό ναυπηγείο, το νέο ναυπηγείο θα παραδοθεί σε «διεθνή πελάτη» μέχρι το τέλος του 2025.

Διαβάστε ακόμη:

Έρχεται το τέλος της χειρόγραφης απόδειξης

Η Tod’s σε κίνδυνο: Ο αγώνας του billionaire Ντιέγκο Ντέλα Βάλε να σώσει την ιστορική υποδηματοποϊια (pics)

Βόμβα ανείσπρακτων λογαριασμών €1 δισ. στα θεμέλια της αγοράς ηλεκτρισμού