Η υγροποίηση του φορτίου εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας απώλειας ζωής που σχετίζεται με τις απώλειες πλοίων χύδην φορτίου, ενώ η προσάραξη παραμένει η κύρια αιτία απωλειών πλοίων, σύμφωνα με την πρόσφατα δημοσιευθείσα Έκθεση ατυχημάτων πλοίων χύδην φορτίου 2013-2022 της INTERCARGO-Διεθνούς Ένωσης Εφοπλιστών Ξηρού Φορτίου.

Η έκθεση υποβλήθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό τον Μάιο, ενόψει της 9ης συνόδου της υποεπιτροπής για την εφαρμογή των πράξεων του ΙΜΟ (III), η οποία πραγματοποιείται στον ΙΜΟ από τις 31 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου και έχει βασικό ρόλο στην ανάλυση ατυχημάτων και στην έκδοση διδαγμάτων από θαλάσσια συμβάντα.

Η έκθεση για τα ατυχήματα παρέχει πληροφορίες για 10 χρόνια σχετικά με τις στατιστικές για τα ατυχήματα των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, εξετάζοντας τις τάσεις των ατυχημάτων όσον αφορά τόσο την απώλεια ανθρώπινων ζωών όσο και την απώλεια πλοίων, αναλύοντας το μέγεθος και την ηλικία των πλοίων, καθώς και τις επιδόσεις των κρατών σημαίας.

Ενώ η έκθεση δείχνει μια σαφή τάση βελτίωσης της ασφάλειας και μείωσης των απωλειών πλοίων σε μια περίοδο αύξησης του στόλου, δείχνει επίσης ότι εξακολουθούν να συμβαίνουν σοβαρά περιστατικά με απώλειες ανθρώπινων ζωών και ο κλάδος πρέπει να εξετάσει τους λόγους για τους οποίους εξακολουθούν να συμβαίνουν – δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού.

Ο Διευθυντής Επιχειρήσεων Xianyong (Joe) Zhou, λέει: «Ως η φωνή της παγκόσμιας ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, η INTERCARGO είναι αποφασισμένη να συμβάλει στην αντιμετώπιση αυτών των γεγονότων.  Ενώ η έκθεση υπογραμμίζει ότι γίνονται βελτιώσεις στην ασφάλεια, υπάρχουν σαφώς περισσότερα που πρέπει να γίνουν για να γίνει η ναυτιλία ασφαλέστερη. Πρέπει να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε πώς μπορούμε να προστατεύσουμε καλύτερα τις ζωές των ναυτικών καθώς και τα πλοία και το φορτίο τους από ζημιές και απώλειες».

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι μεταξύ 2013 και 2022, 26 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου άνω των 10.000  dwt αναφέρθηκαν ως χαμένα, με την τραγική απώλεια της ζωής 104 ναυτικών.

Τα στατιστικά στοιχεία μόνο για το 2022 δείχνουν την απώλεια δύο πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το ένα λόγω σύγκρουσης και το άλλο λόγω απώλειας ισχύος και βύθισης σε φουρτουνιασμένη θάλασσα, με απώλεια 12 ναυτικών από τα περιστατικά αυτά.

Η κυλιόμενη έκθεση υπογραμμίζει επίσης ότι τέσσερα από τα πέντε ατυχήματα πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, τα οποία οδήγησαν στην απώλεια 70 ναυτικών , συνέβησαν ως αποτέλεσμα υγροποίησης του φορτίου- τέσσερα ήταν φορτωμένα με μετάλλευμα νικελίου και ένα με βωξίτη.

Όσον αφορά τις απώλειες πλοίων, η προσάραξη ήταν η πιο συχνή αιτία που αναφέρθηκε μεταξύ 2013 και 2022, αντιπροσωπεύοντας 12 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που χάθηκαν (46,2%), με διάφορες άλλες αιτίες, συμπεριλαμβανομένων προβλημάτων με μηχανήματα και εξοπλισμό.

Η άντληση διδαγμάτων από περιστατικά και ατυχήματα και η ανταλλαγή εμπειριών έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στην ευαισθητοποίηση για την ασφάλεια και, εκτός από την υποβολή της έκθεσης ατυχημάτων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου INTERCARGO στον ΙΜΟ κάθε χρόνο από το 1996, η ένωση έχει κάνει τη φωνή της να ακουστεί σε διάφορα θέματα ασφάλειας στον ΙΜΟ μέσω εγγράφων και παρεμβάσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τι λένε τα νούμερα του τουρισμού, το νέο ματς της Τράπεζας Πειραιώς με τον Ηλιόπουλο, οι Porsche, το χάος του Ελαιώνα και μία… κάψα

Ενισχύει την παρουσία της στο Χ.Α. η πληροφορική – Δύο μετατάξεις και προοπτική νέων εισαγωγών (pic)

Τράπεζες: Στο «φως» οι επιδόσεις στα stress tests της ΕΚΤ – Πάνω από τη βάση με… ατού τα εμπορικά ακίνητα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ