Τη μαγική κρυστάλλινη σφαίρα αναζητούν οι αναλυτές προκειμένου να δουν που θα πάει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ή οποί από τα ψηλά έχει πέσει στα χαμηλά, κάτω από τις 1.400 μονάδες. Η αποθήκευση πρώτων υλών πριν από το κινεζικό νέο έτος χαρακτήρισε την αγορά.

Αυτή η αυξημένη δραστηριότητα δημιουργίας αποθεμάτων από εμπόρους και παραγωγούς οδήγησε επίσης σε σημαντική αύξηση των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδό τους εδώ και πέντε μήνες.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Λαζαρίδη επικεφαλής του τμήματος Research and Valuations της Allied Shipping Research “αυτή είναι μια θετική δυναμική που αυτή τη στιγμή φαίνεται πολύ πιθανό να είναι βραχύβια, δεδομένου αυτού αυτή την εβδομάδα οι χρηματοπιστωτικές αγορές της Κίνας και οι περισσότερες επιχειρήσεις θα παραμείνουν κλειστές. Στον ίδιο
χρόνο, έχουμε ακόμα τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Πεκίνο για τις τρεις επόμενες εβδομάδες που σημαίνει ότι θα ισχύσει το πλαφόν στην παραγωγή χάλυβα
καθώς η κεντρική κυβέρνηση του Πεκίνου προσπαθεί να περιορίσει τη ρύπανση στην περιοχή. Όλα αυτά συντελούν στο να διατηρηθεί να
η εποχική πτώση της ναυλαγοράς για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το συνηθισμένο, ενώ προκαλεί επίσης ένα σημαντικό ψυχολογικό πλήγμα, το οποίο επίσης πιθανότατα θα πάρει περισσότερο χρόνο ανακάμψει απ’ ό,τι συνήθως έχουμε συνηθίσει”.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις από τη θετική πλευρά αφού αναμένεται ώθηση της ναυλαγοράς λόγω του ενδιαφέροντος των αγοραστών να προμηθευτούν τώρα σιδηρομετάλλευμμα κυρίως πριν αλλάξουν τα δεδομένα.

Μια περαιτέρω ώθηση ενδέχεται να προέλθει από το γεγονός ότι η Κίνα προσπαθεί ήδη να διαφοροποιήσει τις πηγές εφοδιασμού της με σιδηρομετάλλευμα πέρα από την Αυστραλία και
ως εκ τούτου, δίνοντας μια ισχυρή θετική ώθηση για μεγαλύτερη ζήτηση σε τονο-μίλια.

Την εβδομάδα 24-30 Ιανουαρίου 2022 η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε πτώση κατά 2,4%, πέφτοντας κάτω από τις 1.400 μονάδες. Έκλεισε στις 1.382 από 1.415.
Ο μέσος όρος είναι 1.801 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2021 να είναι υψηλότερο, στις 2.921 μονάδες.

Για τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά την απογοήτευση διαδέχτηκε μία παρήγορη ανακούφιση. Η ναυλαγορά τους αυξήθηκε κατά 20,7% ξεπερνώντας τις 1.000 μονάδες και πιο συγκεκριμένα από τις 891 πήγε στις 1.075. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 6.963 δολάρια την ημέρα έως τις 26.550 δολάρια.

Στα Panamax η πτώση ήταν σε ποσοστό 19,7% από τις 2.957 μονάδες στις 2.375. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 15.600 δολάρια την ημέρα έως τις 32.432 δολάρια.

Στα Supramax η μείωση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 8,5% από τις 2.010 μονάδες στις 1.840. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 12.825 δολάρια την ημέρα έως τις 29.581 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε μείωση του δείκτη κατά 8,3% από τις 1.103 μονάδες στις 1.011. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 14.293 δολάρια την ημέρα έως τις 23.694 δολάρια.