Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ένας από τους κορυφαίους της ναυτιλιακής βιομηχανίας και είναι ο μοναδικός κλάδος της χώρας ο οποίος «κυβερνά τον κόσμο». Το 2022 ο ελληνόκτητος στόλος για πρώτη φορά στην ιστορία του έσπασε το φράγμα των 355 εκατομμυρίων τόνων dw, ενώ αποτελείται, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, (Greek Shipping Co Οperation Committee) από 4.140 πλοία χωρητικότητας άνω των 1.000 gt. Τα πλοία είναι εγγεγραμμένα σε 28 νηολόγια-σημαίες, όπως λέγονται στη γλώσσα της Ακτής Μιαούλη.

Ανάμεσά τους και το Νηολόγιο της Νήσου του Μαν, το οποίο τελεί υπό την προστασία του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού. Επικεφαλής, από το 2019, είναι ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας ο οποίος θέλει να του προσδώσει μία πιο δυναμική ρότα.

– Ποια είναι η γενικότερη εικόνα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας αυτή την εποχή;

Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι αναμφισβήτητα ο ισχυρότερος πυλώνας του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας οικονομίας. Οι γενικές αντιλήψεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία έχουν αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια στην κατανόηση του ευρύτερου κοινού σχετικά με τη σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας παγκοσμίως.

– Και οι μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει;

Υπάρχουν αρκετές προκλήσεις, όπως η ευημερία του πληρώματος (Crew Welfare) στη θάλασσα και τα δίκτυα υποστήριξης ναυτικών. Επίσης, έχουν τεθεί στόχοι απανθρακοποίησης (de-carbonization), νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και πρέπει να φτιαχτεί μια σαφής οδός για την επίτευξη των στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

– Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα περιγράψτε μας τον ρόλο του Νηολογίου της Νήσου του Μαν.

Ο ρόλος μας είναι να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να βρουν λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή, υποστηρίζοντας αυτούς και το πλήρωμά τους στην κάλυψη των απαιτήσεων των πλοίων που λειτουργούν. Επίσης, ως ρυθμιστής θέλουμε να επηρεάσουμε τη βιομηχανία ώστε να υποστηριχθεί και να καλλιεργηθεί η καινοτομία στον σχεδιασμό και την τεχνολογία πλοίων.

– Ας μιλήσουμε για τις προτεραιότητες του νηολογίου.

Προτεραιότητές μας είναι να δώσουμε κίνητρα και να συνεργαστούμε με ναυτιλιακούς συνασπισμούς που περαιτέρω ερευνούν και δίνουν κίνητρα για επενδύσεις σε τεχνολογίες εναλλακτικών καυσίμων. Επίσης, δεσμευόμαστε για αλλαγή στο μοντέλο λειτουργίας μας με τη χρήση νέων τεχνολογιών και δημιουργώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο αντιπροσώπων που θα μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και την κατανάλωση πόρων.

– Η θέση του νηολογίου στην παγκόσμια εικόνα της ναυτιλίας ποια είναι;

Είναι ένα νηολόγιο που υποστηρίζει σθεναρά τον ναυτιλιακό τομέα είναι ευθυγραμμισμένο με τις ανάγκες της ναυτιλίας για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και δεσμεύεται να υποστηρίξει εξελίξεις που θα φέρουν θετικές αλλαγές.

– Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρετε στους πελάτες σας;

Είμαστε περήφανοι για την ποιότητα και τις υπηρεσίες που παρέχουμε στους πελάτες μας. Η τεχνογνωσία μάς δίνει τη δυνατότητα για άμεση απόκριση που μπορεί να έχει ο πελάτης, διατηρώντας παράλληλα μια ρεαλιστική προσέγγιση και εκτίμηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες πλοίων και γιοτ.

– Η σχέση του νηολογίου με την ελληνόκτητη ναυτιλία ποια είναι;

Εχουμε μακρά ιστορία με πολλούς Ελληνες πλοιοκτήτες γι’ αυτό έχουμε δεσμευτεί να παρέχουμε τοπική υποστήριξη για τη σημαία της Νήσου του Μαν σε έναν από τους σημαντικότερους ναυτιλιακούς κόμβους του κόσμου.

– Περιγράψτε μας το νηολόγιό σας.

Το νηολόγιο παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υποστήριξης και ανταπόκρισης. Είναι μια πολύ καλή επιλογή φορολογικά και έχει και μηδενικό εταιρικό φόρο. Είναι μέλος του Red Ensign Group και τελεί υπό την προστασία του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού. Επιπρόσθετα είναι ένα προοδευτικό και προσβάσιμο νηολόγιο για τεχνικά ερωτήματα και ζητήματα που προκύπτουν, έχει εξαιρετική τεχνογνωσία και ένα μεγάλο δίκτυο επιθεωρητών παγκοσμίως. Το νηολόγιο έχει ένα σταθερό κόστος που περιλαμβάνει και όλες τις απαραίτητες επιθεωρήσεις.

who is who

Ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας εισήλθε στον χώρο της ναυτιλίας το 2008. Αν και πριν εργαζόταν σε άλλον τομέα, είχε πάντοτε στο μυαλό μου να ασχοληθεί με τη ναυτιλία, όπου και δραστηριοποιείται τα τελευταία 14 χρόνια σε πωλήσεις, Business Development προϊόντων και υπηρεσιών. Η επαγγελματική του σταδιοδρομία άρχισε στη Hudson Analytix, μια αμερικανική εταιρεία που προσφέρει τεχνικές λύσεις. Από υπεύθυνος πωλήσεων στη Νότια Ευρώπη ανελίχτηκε σε διευθυντή Πωλήσεων και Μάρκετινγκ με στόχο τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας. Το 2012 πήγε στην Total Quality Consultants ως διευθυντής Πωλήσεων, όπου για μια περίοδο διετέλεσε και διευθυντής Προμηθειών για την Total Shipmanagement, τον ναυτιλιακό βραχίονα του ομίλου. Παράλληλα, το 2016 ολοκλήρωσε το Professional Qualification of Institute of Chartered Shipbrokers.

Στα μέσα του 2017 αποφάσισε να χαράξει τη δική του επαγγελματική πορεία. Ιδρυσε την IML Marine με στόχο να προσφέρει της υπηρεσίες του σε εταιρείες και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και επιθυμούν να έχουν σταθερή και δυναμική εμπορική παρουσία σε Ελλάδα και Νότια Ευρώπη. Αν και η IML Marine εκπροσωπεί αρκετές εταιρείες, βασικός και σταθερός πυλώνας της είναι το Isle of Man Ship Registry, που το εκπροσωπεί από τις αρχές του 2019. Αλλες εταιρείες που εκπροσωπεί είναι η Idwal Marine, OrbitMI, SeaProc, VesselMan, Polinoe και CargoMate.

Διαβάστε ακόμη:

Μαραθώνιος ταλαιπωρίας με τις γονικές παροχές – Τι συμβαίνει

Πώς θα είναι τα πρώτα 1.500 σπίτια και οι 5+1 γειτονιές στο Ελληνικό (pics)

Επίδομα μητρότητας: Ποιες εργαζόμενες μητέρες θα λάβουν 3 επιπλέον μήνες