Του Μηνά Τσαμόπουλου

Την μετατροπή του Πειραιά στο υπ’ αριθμόν ένα λιμάνι της Μεσογείου για την κρουαζιέρα στοχεύει η Cosco, θέση την οποία κατείχε πριν από 10 χρόνια ενώ τώρα φιγουράρει η Βαρκελώνη.

Ειδικότερα:

Υπάρχει δέσμευση της Cosco για επενδύσεις στο Cruise terminal οι οποίες θα στοχεύουν τόσο άμεσα όσο και σε βάθος χρόνου, στην εξυπηρέτηση των φιλοξενούμενων πελατών της κρουαζιέρας αλλά και των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων ανεξαρτήτως μεγέθους και δραστηριότητας.

Μέσα από την επικοινωνία με τις εταιρείες κρουαζιέρας καταγράφονται οι ανάγκες των πελατών για τις ήδη προσφερόμενες υπηρεσίες για πολλές από τις οποίες υπάρχουν παράπονα, καθώς και για νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας τις οποίες προσφέρουν μεγάλα ανταγωνιστικά και μη λιμάνια κρουαζιέρας.

Άμεση καθιέρωση και γνωστοποίηση ενιαίας πολιτικής «bearth allocation» (προ-εξασφάλιση θέσεων ελλιμενισμού)που αφορά όλους τους πελάτες. Ο χρονικός ορίζοντας για την υλοποίηση του στόχου αυτού είναι ο προσεχής Οκτώβριος.

Στην ίδια στρατηγική με άξονα τη δυνατότητα ευελιξίας, ο Πειραιάς, ως κεντρικό λιμάνι και σχεδόν το μοναδικό στο home porting, θα πρέπει να δημιουργήσει συνέργιες με άλλα ελληνικά λιμάνια για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος.

Σημαντικός παράγοντας επιλογής από εταιρεία κρουαζιέρα ενός λιμανιού είναι η ασφάλεια που παρέχει πρωτίστως στον φιλοξενούμενο αλλά και στο πλοίο. Και δε φθάνει μόνο να υπάρχει σχέδιο ISPS αλλά πρέπει ο επιβάτης να μπορεί να βλέπει ένστολους οι οποίοι του δίνουν τη σιγουριά της ασφάλειας του λιμανιού.

Επιπροσθέτως πρέπει να εξασφαλιστεί η συνεργασία για την επαρκή διάθεση προσωπικού των αρμόδιων Αρχών, δηλαδή, Λιμεναρχείου, Τελωνείου, Ελληνικής Αστυνομίας για τον έλεγχο διαβατηρίων, για την κάλυψη των αναγκών των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας.

Απαραίτητη αλλά και επιβεβλημένη είναι η συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά.

Έχει αρχίσει η προσπάθεια δημιουργίας ομάδας εργασίας η οποία θα επεξεργαστεί προτάσεις και των δύο πλευρών για την Τροχονομία της όλης όλο το 24ωρο, με έμφαση τα ώρες αιχμής αλλά και τις πολιτιστικές δράσεις για την παραμονή των φιλοξενούμενων στην πόλη του Πειραιά με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αγοράς.