Σε πλήρη εξέλιξη έχει η ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Αγγελικούση, Maran Gas το ναυπηγικό της πρόγραμμα. Έχει συμβόλαια για 13 πλοία μεταφοράς LNG τα οποία θα ανεβάσουν τη δύναμη του στόλου στα 50 πλοία αφού 37 είναι στο νερό. Τα 45 από τα 50 πλοία είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία παρέλαβε το νεότευκτο LNG carrier παρέλαβε το “Isabella”. Είναι το πρώτο πλοίο της Maran Gas εξοπλισμένο με κύρια μηχανή X-DF ενώ διαθέτει τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες σε ό,τι αφορά τη συγκράτηση και την επαναυγροποίηση του φορτίου. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

H ηλικία των πλοίων της Maran Gas κυμαίνεται 11 μήνες έως τρία χρόνια. Τα 37 πλοία που είναι στο νερό έχουν χωρητικότητα 6,1 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων ενώ τα 13 υπό ναυπήγηση 2,2 εκατομμύρια. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου ανέρχεται στα 8,4 εκατομμύρια.

Τo LNG είναι το μεταβατικό καύσιμο προς την εποχή της κατάργησης του ορυκτού άνθρακα. Για αυτό και επενδύουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Γενικώς είναι πιο οικονομική η μεταφορά του LNG μέσω πλοίων αντί μέσω αγωγών -pipelines για αποστάσεις πάνω από 4.000 χιλιόμετρα. Τα πλοία που μεταφέρουν LNG είναι ειδικά σχεδιασμένα. Συνήθως είναι χωρητικότητας 125.000-165.000 κυβικών μέτρων ενώ πλοία του Κατάρ είναι μεγαλύτερα και η χωρητικότητά τους κυμαίνεται μεταξύ 209.000-265.000 κυβικών μέτρων.

Διαβάστε ακόμη:

Οι Έλληνες «σύμμαχοι» της Lockheed στη… ναυμαχία για τις φρεγάτες

«Πετζετάκις» – Η πρώτη ελληνική πολυεθνική: Από το ένδοξο παρελθόν στο θλιβερό παρόν (pics)

Εμβολιασμοί: Ορόσημο για το σχέδιο «Ελευθερία» η 15η Αυγούστου – Ποιοι θα κάνουν την τρίτη δόση