Μία αρμάδα από ευρωπαϊκών συμφερόντων πλοία μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου-LNG Carriers οδήγησε στην απότομη μείωση των ναύλων για τα συγκεκριμένου τύπου πλοία. Στα μέσα Δεκεμβρίου πολλά LNG Carriers έκαναν εκτροπή δρομολογίου και έφυγαν από την Ασία με προορισμό τη Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη προκειμένου να εκμεταλλευτούν τα υψηλά ναύλα.  Στις 22 Δεκεμβρίου η τιμή του φυσικού αερίου έφθασε σε επίπεδα ρεκόρ πριν πέσει κατά 46% στις 4 Ιανουαρίου 2022.

Αρχές της χρονιάς οι τιμές των ναύλων μειώθηκαν αισθητά. Στην εμπορική γραμμή Αυστραλίας-Ιαπωνίας μειώθηκαν κατά 40% στο επταήμερο που έληξε στις 4 Ιανουαρίου. Στο εμπορικό δρομολόγιο ΗΠΑ-Ευρώπη η  μείωση ήταν 35%. Πιο συγκεκριμένα,  για αποστολή 70.000 τόνων LNG ο ναύλος στις 26 Νοεμβρίου ήταν  319.500 δολάρια  ανά ημέρα στις 26 Νοεμβρίου για να μειωθεί στις 4 Ιανουαρίου στα 91.139 δολάρια ημερησίως.

Η διαδρομή Αυστραλία-Ιαπωνία, η οποία έσπασε κάθε  ρεκόρ με 437.000  δολάρια ημερήσιο ναύλο στις 30 Νοεμβρίου,  τώρα κάτι λιγότερο από 100.000. Η ζήτηση για τον παγκόσμιο στόλο των 660 πλοίων μεταφοράς LNG ξεπέρασε την προσφορά τους τελευταίους μήνες του 2021 καθώς η Ευρώπη και η Ασία ανταγωνίζονταν για φορτία.

Οι εισαγωγές αυξήθηκαν εν όψει της χειμερινής εποχικής αιχμής. Περίπου το 40% της παγκόσμιας αγοράς LNG ήτοι 350 εκ. τόνοι αποστέλλονται μέσω spot φορτίων μέσω της spot αγοράς ενώ το υπόλοιπο πωλείται μέσω μακροπρόθεσμων συμβάσεων-χρονοναυλώσεων.

Στις αρχές Δεκεμβρίου αυξήθηκε ο αριθμός των εκτροπών πλοίων μεταφοράς LNG με προορισμό την Ασία. Υπάρχουν 1,5 εκατομμύρια τόνοι LNG και 22  πλοία μεταφοράς LNG τα οποία εισήχθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ 1 Δεκεμβρίου και 4 Ιανουαρίου.

Οι εξαγωγές LNG κατέγραψαν ετήσια κέρδη 42% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2021. Νέες  εγκαταστάσεις που ανοίγουν φέτος οδηγούν  τις ΗΠΑ να γίνουν  ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μέχρι το τέλος του 2022, ξεπερνώντας τόσο την Αυστραλία όσο και το Κατάρ.
Πρωταγωνιστές οι Ελληνες εφοπλιστές

Μία ακόμη κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας κατέκτησαν οι Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα  με τα στοιχεία της Vessels Value η αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγησης φτάνει τα 19,5 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες πήραν την πρωτοκαθεδρία από τους Ιάπωνες των οποίων ο στόλος αξίζει 14,3 δισ. δολάρια. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με αξία στόλου 5,9 δισεκατομμύρια.

Αυτή την περίοδο ναυπηγούνται συνολικά 127 πλοία LNG από τα οποία τα 57 είναι ελληνικών συμφερόντων.

Από το σύνολο των 127 πλοίων που είναι υπό παραγγελία για τα επόμενα τρία χρόνια το 75% θα ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα, το 17% στη Κίνα και το 13% στην Ιαπωνία.

Επίσης,  αυξήθηκε και η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου των LΝG κατά 25,6% ενώ και ο αριθμός πλοίων από 82 στα 105.

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου από τα 3,7 χρόνια ανήλθε στα 5,3 έτη. Παρ’ όλα αυτά ο στόλος των LNG  παραμένει ο νεότερος ηλικιακά της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Διαβάστε ακόμη

Αποκάλυψη newmoney: H Mubadala Ιnvestment πίσω από το μεγάλο πρότζεκτ στον Αστακό

Το σχέδιο της SATO για να ξεφύγει απ’ το… «κάτω»

Η «φλέβα χρυσού» της Βιοϊατρικής, οι μνηστήρες της Ένωσης Εφοπλιστών και τα δύο deals του νέου έτους