Μειώθηκε ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων άνω των 1.000 gross tonnage πέφτοντας κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4.000  ενώ από την άλλη αυξήθηκε η χωρητικότητά του. Άρα λιγότερα πλοία αλλά μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα που κάνει για 33η συνεχόμενη χρονιά η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου- GREEK SHIPPING CO-OPERATION COMMITTEE.

Πιο συγκεκριμένα, ο αριθμός των πλοίων τον Μάρτιο του 2020 ανέρχεται στα 3.968 μειωμένα ατά 49 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019. Η χωρητικότητα είναι 340,8 εκατομμύρια τόνους DW και 199,6 εκατ. gross tonnage. Η χωρητικότητα είναι αυξημένη  κατά 1,2 εκατ. τόνους dw και κατά 1,5 εκατ. σε gross tonnage.

Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 158 πλοία συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκ. τόνους dw και 13,01 gross tonnage.

Ο  στόλος που είναι εγγεγραμμένος στο ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε από τα 671 πλοία  στα 636 και από 68,2 εκ. τόνους dw στους  65,6 εκατ.

Το 22% του ελληνόκτητου στόλου έχει σημαία Λιβερίας, το 21% Νήσων Μάρσαλ το 17% σημαία Μάλτας και το 16% ελληνική σημαία.  Την πρώτη πεντάδα ολοκληρώνει η σημαία Παναμά με 10%.

Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος είναι μοιρασμένος σε 32 νηολόγια.

Ο Παναμάς κέρδισε 38 πλοία σε σύγκριση με πέρσι,  η Λιβερία 26, τα Νησιά Μάρσαλ 12 και το Χογκ Κόνγκ επτά.

Ελληνόκτητα πλοία έχασαν από το νηολόγιο τους, η Κύρος 22,  οι Μπαχάμες 19 και η Μάλτα 14. Η Ελληνική σημαία έχασε 35 πλοία αριθμός ρεκόρ, χωρητικότητας 2,6 εκατ. τόνων dw.

Η Λιβερία έχει 866 ελληνόκτητα πλοία, τα Μάρσαλ 850. Με βάση τη χωρητικότητα στο νηολόγιο της Λιβερίας είναι εγγεγραμμένο το 22% του ελληνόκτητου στόλου ήτοι 77,3 εκατ. τόνους. Τα νησιά Μάρσαλ έχουν το 20,3% ήτοι 62,08 εκατ. τόνους.

Στη Μάλτα 673 χωρητικότητας 62,08 εκ τόνων και  η Ελλάδα με  636 πλοία 65,6 εκατ. τόνων.

Ακολουθεί ο Παναμάς με 3755 πλοία και 22,2 εκατ. τόνων, η Κύπρος με 226 πλοία χωρητικότητας 17 εκατ. τόνων και οι Μπαχάμες με 203 πλοία 18,2 εκτ. τόνων.