Αισιόδοξη προοπτική από τα μέσα του 2020 σε ολόκληρο τον κλάδο ξηρού φορτίου προβλέπει η ανάλυση της VesselsValue σε συνεργασία με τη ViaMar AS.

Ειδικότερα, τα κέρδη των Capesize που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομεταλλεύματα,  προβλέπεται να αυξηθούν έξι φορές τους επόμενους 6 μήνες, από 5.000 δολάρια την ημέρα έως 30.000 δολάρια ΗΠΑ έως τον Οκτώβριο του 2020.

Από την πλευρά της ζήτησης, η κατάρρευση του φράγματος στη Βραζιλία τον Απρίλιο του 2019, σε συνδυασμό με τη μείωση  της κατανάλωσης ενέργειας λόγω τόσο του κινεζικού νέου έτους όσο και του COVID-19, οδήγησε σε συνεχή πτώση τη ναυλαγορά.

Το παρακάτω διάγραμμα παρουσιάζει τους τελευταίους 12 μήνες της προσφοράς Capesize και της αύξησης της ζήτησης.

Όπως φαίνεται, το 2019 και το 2020 μέχρι σήμερα, η ανάπτυξη του στόλου, άρα η αύξηση χωρητικότητας, υπερέβαινε την αύξηση της ζήτησης, οδηγώντας σε υπερβολική προσφορά πλοίων και στις πρόσφατες αδύναμες ναυλαγορές.

Μερικά καλά νέα είναι ότι οι αποσύρσεις πλοίων για scrap-παλιοσίδερα Capesize κορυφώθηκαν στις αρχές του 2020.

Έως σήμερα, 25 πλοία Capesize πωλήθηκαν για διάλυση  σε σύγκριση με μόλις 10 μονάδες το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του  2019 και 7 μονάδες το  2018.

Τα υψηλά επίπεδα ανακύκλωσης έχουν μειώσει την προσφερόμενη χωρητικότητα. Όμως το προσωρινό κλείσιμο των διαλυτηρίων στην Ινδία λόγω κορωνοϊού  που απορροφούν τον  μεγαλύτερο όγκο πλοίων προς απόσυρση έχει παγώσει  προσωρινά  τις πωλήσεις πλοίων για scrap.

Αναμένεται ο αριθμός τους να αυξηθεί σημαντικά Αναμένουμε να σημειώσουμε σημαντική αύξηση τους μήνες   Ιούνιο – Ιούλιο του 2020.

Προβλέψεις

Στον τομέα των Capesize προβλέπονται κέρδη 30.000 δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και  κέρδη 20.000 – 35.000  για τα επόμενα  3 χρόνια. Αυτές οι προβλέψεις βασίζονται σε μοντέλο ανάλυσης των δεδομένων VesselsValue AIS Trade, Fleet και πλοίου.

Όσον αφορά τις τρέχουσες τάσεις της ζήτησης, στο παρακάτω διάγραμμα  εμφανίζεται  τα κόκκινα φορτία Capesize με κόκκινο χρώμα, η πρόσφατη ανάκαμψη των φορτηγών  Capesize σε σχεδόν επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά το προηγούμενο έτος ενώ  συνεχίζεται  η ανοδική τροχιά προς τα πάνω. Οι ναυλώσεις των  Capesize TCE εμφανίζονται με πράσινο χρώμα.

Στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, οι κινεζικές επαρχιακές κυβερνήσεις ξεκίνησαν επενδυτικά έργα ύψους 24,7 εκ. γιουάν, περίπου το 25% του ΑΕΠ του 2019. Αυτή η δέσμη κινήτρων θα οδηγήσει σε ολοένα και πιο έντονη ζήτηση για χάλυβα και ενέργεια και σε αυστηρότερη ισορροπία ζήτησης εφοδιασμού χύδην φορτίων.

Η δέσμη κινήτρων θα συνεχίσει να υποστηρίζει την ανάπτυξη ζήτησης του ξηρού φορτίου ώστε να ξεπεράσει την αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας  κατά τα επόμενα τρία χρόνια. Και η αγορά χύδην χύδην φορτίου και οι ναύλοι θα συνεχίσουν να αυξάνονται κατά τη διάρκεια των ετών 2021 και 2022.

Επιπλέον, οι αβεβαιότητες σχετικά με την πανδημία του COVID-19, ο εμπορικός πόλεμος και η μεταβλητότητα των τιμών του πετρελαίου διέπουν τις επιχειρηματικές αποφάσεις που λαμβάνονται κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Η ζήτηση για ναυπηγεία, που ήδη αντιμετωπίζουν  προκλήσεις από τους προσεχείς κανονισμούς και τη γεωπολιτική στρατηγική , πιθανότατα θα δεχθεί  ένα περαιτέρω χτύπημα, δεδομένων των τεράστιων σημερινών διαταραχών στην οικονομική ανάπτυξη και το εμπόριο παγκοσμίως.

Ως αποτέλεσμα, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών έχει κινηθεί ακόμα χαμηλότερα.