Οι Liners εταιρείες, θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών, έχουν στρέψει το βλέμμα τους στις αερομεταφορές προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση που εκτοξεύτηκε στα ουράνια από την έκρηξη της πανδημίας και μετά. Επενδύουν πλέον όχι μόνο σε πλοία αλλά και σε ιδιόκτητα αεροπλάνα εμπορικών μεταφορών.

Τα κέρδη του Liners εταιρειών ανέρχονται σε δισεκατομμύρια δολάρια και πολλές από αυτές ψάχνουν τρόπους να τα ξοδέψουν. Και η επένδυση στις αερομεταφορές είναι σίγουρα ένας από αυτούς τους τρόπους την ώρα που οι αεροπορικές εταιρείες, λόγω της πανδημίας χρειάζονταν πολλά κεφάλαια για να ισορροπήσουν.

Τον Ιανουάριο, η κορυφαία εταιρεία Liner, η ελβετο-ιταλική MSC της οικογένειας Απόντε, συνεργάστηκε με τη ναυαρχίδα της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, Deutsche Lufthansa AG, προκειμένου να υποβάλουν από κοινού προσφορά για την εξαγορά της ITA, τον διάδοχο της Alitalia.

Η δανέζικη Maersk, δεύτερη μεγαλύτερη liner παγκοσμίως, από τον περασμένο Απρίλιο δημιούργησε αεροπορικό τομέα
και πλέον διαθέτει έναν στόλο από 15 αεροπλάνα. Η Maersk περιμένει ότι θα έχει ρευστότητα άνω των 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022.

Τον προσεχή Νοέμβριο ετοιμάζεται να παραλάβει επτά Boeing 767 εκ των οποίων τρία τα αγόρασε και τέσσερα είναι χρονομισθωμένα- leasing. Τα αεροσκάφη θα κάνουν δρομολόγια μεταξύ Ασίας-Η.Π.Α. και Ασίας-Ευρώπης.

Η Maersk θα αγοράσει επίσης δύο Boeing 777, που θα παραδοθούν το 2024. Αγόρασε επίσης την εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων Senator International πέρυσι.

Η γαλλικών συμφερόντων CMA CGM, τρίτη μεγαλύτερη liner εταιρεία στον κόσμο, μπήκε τον περασμένο χρόνο στο παιχνίδι και έως το 2026 θα διαθέτει στόλο από 12 αεροπλάνα. Η CMA CGM, υπέγραψε συμφωνία με την Air France-KLM τον Μάιο για την κοινή χρήση χώρου φορτίου και δήλωσε ότι θα αγόραζε το 9% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας.

Η ζήτηση για αερομεταφορές εμπορευμάτων σε σύγκριση με την προ covid εποχή έχουν αυξηθεί κατά 2,2% το α’ εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, International Air Transport Association.

Οι ναυλωτές ζητούν μία ολοκληρωμένη μεταφορική λύση, αναζητούν όπως τη χαρακτηρίζουν διεθνείς αναλυτές μία μια «ενιαία στάση» για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε όλο τον κόσμο.

«Διαπιστώνουμε όλο και περισσότερο ότι οι πελάτες μας χρειάζονται πραγματικά μια ολοκληρωμένη λύση», δήλωσε ο Μισέλ Πόζας Λούσιτς, παγκόσμιος επικεφαλής αεροπορικών μεταφορών της Moller Maersk.

Για τους περισσότερους ναυλωτές, ο αέρας είναι μέρος αυτού που χρειάζονται, είτε λόγω της ταχύτητας που χρειάζονται για να παραλάβουν τα εμπορεύματα τους συγκεκριμένα προϊόντα τους, είτε λόγω καθυστερήσεων από τη συμφόρηση στα λιμάνια.

Τα κινεζικά εργοστάσια έκλεισαν το 2020. Στη συνέχεια, η ζήτηση για αγαθά εκτοξεύτηκε το 2021 όταν άρχισαν να αίρονται τα lockdown, προκαλώντας εκτεταμένες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Αυτή η διαταραχή συνεχίστηκε φέτος, με τα δρομολόγια να ακυρώνονται πρόσφατα λόγω συμφόρησης στα λιμάνια της Βόρειας Αμερικής και απεργιών σε ευρωπαϊκά λιμάνια που προκάλεσαν καθυστερήσεις.

Διαβάστε ακόμη:

Σπριντ για δόσεις 2,7 δισ. ευρώ από Θεσμούς και Tαμείο Aνάκαμψης

Με την υπογραφή των Foster & Partners το νέο τοπόσημο στον Παράδεισο Αμαρουσίου – Επένδυση 120 εκατ. (pics)

Mirror Line: Η πόλη – ουρανοξύστης του $1 τρισ. στη Σαουδική Αραβία