Η μάχη της Κίνας για την καταστολή του ιού έχει πλήξει τις οικονομίες, έχει διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο αφού το 45% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και απειλεί την παγκόσμια ανάπτυξη.

Παρά τις προσπάθειες της Κίνας να περιορίσει τον ιό, οι καθημερινές μολύνσεις από την Covid έχουν φθάσει σε επίπεδο ρεκόρ από τον Απρίλιο, ξεπερνώντας το προηγούμενο μέγιστο. Στις 23 Νοεμβρίου, η Κίνα ανέφερε 29.754 νέα κρούσματα, περισσότερα από τις 28.973 μολύνσεις που αναφέρθηκαν στα μέσα Απριλίου, όταν στη Σαγκάη επιβλήθηκε δίμηνο lock down που άφησε τους κατοίκους χωρίς τρόφιμα ή ιατρική περίθαλψη.

Ο προβληματικός κλάδος των ακινήτων της Κίνας, ο οποίος κινεί περισσότερο από το ένα τέταρτο της οικονομικής παραγωγής, έχει βυθιστεί σε κρίση ρευστότητας για περισσότερο από ένα χρόνο μετά την αθέτηση πληρωμών της υπερχρεωμένης Evergrande.

«Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο τομέας των οικιστικών ακινήτων θα αυξηθεί κατά 2% το 2023, ενώ οι επενδύσεις σε ακίνητα και οι κατασκευές θα ανακάμψουν επίσης, αλλά με βραδύτερο ρυθμό. Οι κινήσεις αυτές είναι σίγουρα ενθαρρυντικές για την αγορά ξηρού φορτίου, καθώς η Κίνα είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 52% του θαλάσσιου εμπορίου ξηρού φορτίου. Εξετάζοντας τους δείκτες της αγοράς ξηρού φορτίου» τονίζουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Ρωσικά πετρέλαια

Στο μεταξύ η τελική αντίστροφη μέτρηση για την 5η Δεκεμβρίου, την ημερομηνία κατά την οποία θα τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση της ΕΕ για το ρωσικό αργό πετρέλαιο, έχει αρχίσει και απομένουν μόνο λίγες ημέρες. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση συζητά εκτενώς την επιβολή ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό πετρέλαιο.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχαν μια αποτυχημένη προσπάθεια να καθορίσουν το επίπεδο ενός ανώτατου ορίου τιμών για το ρωσικό πετρέλαιο, στο εύρος των 65- 70 δολαρίων ανά βαρέλι, ένα επίπεδο που αποδείχθηκε πολύ χαμηλό για ορισμένες χώρες, όπως η Πολωνία, και πολύ υψηλό για άλλες.

Εν τω μεταξύ, οι προοπτικές για ασθενέστερη ζήτηση κρατούν την παγκόσμια αγορά πετρελαίου σε εγρήγορση.

«Η έξαρση των κρουσμάτων ιού στην Κίνα προκάλεσε περιορισμούς που μοιάζουν με λουκέτο στον μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου, με αποτέλεσμα ένας στενά παρακολουθούμενος δείκτης της ασιατικής κατανάλωσης αργού να πέσει σε χαμηλό επτά μηνών. Η αμερικανική κυβέρνηση χορήγησε στη Chevron εξάμηνη άδεια για την επανέναρξη της παραγωγής πετρελαίου στη Βενεζουέλα, αφού οι κυρώσεις σταμάτησαν όλες τις δραστηριότητες γεώτρησης πριν από σχεδόν τρία χρόνια» επισημαίνεται στην εβδομαδιαία ανάλυση του Xclusivc Shipbrokers:

«Η εξέλιξη αυτή συνέπεσε με την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου και λειτούργησε ως πρόσθετος μοχλός πίεσης στις τιμές του πετρελαίου. Οι τιμές του πετρελαίου WTI και Brent έπεσαν κάτω από τα 74 δολάρια ΗΠΑ/βαρέλι και 82 δολάρια ΗΠΑ/βαρέλι αντίστοιχα, φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Δεκέμβριο του 2021 και τον Ιανουάριο του 2022 αντίστοιχα.

Ο BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil, έκλεισε την εβδομάδα με άνοδο 5,45% στις 2.494 μονάδες, ενώ κατά τη διάρκεια της εβδομάδας έφτασε τις 2.495 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τις 08 Δεκεμβρίου 2004. Η BCTI -δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» έκλεισε την εβδομάδα με άνοδο 21,15% στο όριο των 1.770 μονάδων. Ο “καθαρός” δείκτης μετράει 11 συνεχόμενες θετικές συνεδριάσεις & βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από την 1η Μαΐου 2020».

Διαβάστε ακόμη:

ΕΕ: Εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο αλλά δίνει… δισ. για το LNG του Πούτιν

Amazon Web Services: Πώς η νέα κρίση αλλάζει το τοπίο στις τεχνολογίες cloud 

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πότε λήγει η παράταση για την απογραφή στο ΕΡΓΑΝΗ