Ναυτιλία

Νίκος Βαφειάς: Μπαράζ επενδύσεων στη ναυτιλία σε μόλις 9 ημέρες

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ο Έλληνας πλοιοκτήτες έχει αγοράσει συνολικά το τελευταίο διάστημα τέσσερα πλοία από τρεις διαφορετικές αγορές μέσα σε εννέα ημέρες

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Ο πλοιοκτήτης, Νίκος Βαφειάς, επέκτεινε τις επενδύσεις τα ου στη ναυτιλία κατά 90 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες αγοράζοντας σε πλειστηριασμό που έγινε στη Σιγκαπούρη ένα δεξαμενόπλοιο aframax της BrightoilPetroleum.

Πρόκειται για ένα πλοία χωρητικότητας 107.000 τόνων ναυπηγημένο το 2010. Το κόστος απόκτησης έφθασε ρα 26 εκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα επικράτησε ανάμεσα σε πολλούς ενδιαφερόμενους μεταξύ των ο ποίων βρίσκονταν και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές.  

Ο Έλληνας πλοιοκτήτες έχει αγοράσει συνολικά το τελευταίο διάστημα τέσσερα πλοία από τρεις διαφορετικές αγορές μέσα σε εννέα ημέρες.  

Την περασμένη εβδομάδα ο Νίκος Βαφειάς αγόρασε ένα φορτηγό πλοίο τύπου cape, χωρητικότητας 176.000 τόνων ναυπηγημένο το 2005 και δύο υγραεριοφόρα. Το συνολικό κόστος ανήλθε στα 63 εκατομμύρια δολάρια.  

Ο Νίκος Βαφειάς είχε αποτραβηχτεί από τη ναυτιλία για  χρονικό διάστημα πέντε ετών. Επανήλθε το 2013.   

Η ιστορία της οικογένειας Βαφειά θυμίζει το αμερικάνικο όνειρο το οποίο για να ακριβολογούμε είναι… λατινοαμερικάνικο που άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά από τον παππού Χαράλαμπο..

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι όπου σταθεί και όπου βρεθεί, ο νεαρός Χάρης  Βαφειάς μνημονεύει τον παππού του,  ο οποίος ήταν  παιδί πολύτεκνης οικογένειας, από το χωριό Αι Γιώργης της  Χίου. Και ο ίδιος ο Νίκος Βαφειάς έχει εκμυστηρευθεί ότι όλα οφείλονται στον πατέρα του , Χαράλαμπο, που δημιούργησε επιχειρήσεις από το τίποτα

«Εμείς βρήκαμε και συνεχίζουμε» συνηθίζει να λέει.  Επτά παιδιά , μεγάλη η φτώχια και ο μικρός Χαράλαμπος αναγκάστηκε να μπει στα βάσανα της βιοπάλης  από νεαρός προκειμένου να συμβάλει στα  έξοδα της πολύτεκνης οικογένειας, ώστε να υπάρχει ένα τσουκάλι φαϊ.

Στα πρώτα του βήματα έκανε εμπόριο από το Χίο με τα γειτονικά νησιά  
τα Ψαρά και τις Οινούσσες. Όμως ο τόπος δεν τον χωρούσε. Έβλεπε ότι δεν υπήρχε διέξοδος. Ανήσυχο πνεύμα καθώς ήταν αποφάσισε να κάνει το μεγάλο σάλτο στη ζωή του. Μόλις έβγαλε κάποια χρήματα, έφυγε μετανάστης στην Αργεντινή χωρίς να γνωρίζει την γλώσσα και το κυριότερο, χωρίς να έχει κάποιον δικό του άνθρωπο να ακουμπήσει. Ήταν φιλότιμος όμως και με εμπορικό δαιμόνιο. Έτσι κατάφερε σιγά-σιγά να δικτυωθεί και να  αρχίσει το εμπόριο κρέατος με  την Ευρώπη. Δημιούργησε την εταιρεία «Αφοι Βαφειά»  η οποία συνεχίζει ακόμη και σήμερα την δραστηριότητά της.
 
Η επανάσταση
 
Ο ένας από τους γιους του Χαράλαμπου, ο Νίκος,  αποφάσισε να τραβήξει δικό του επιχειρηματικό δρόμο, κάνοντας την δική του «επανάσταση» μέσα στην οικογένεια. Παρά το γεγονός ότι ο πάτερ-φαμίλιας τον ήθελε δίπλα του στις  επιχειρήσεις εμπορίας κρέατος, εκείνος αποφάσισε να προσπαθήσει να πετύχει το όνειρό του. Να ασχοληθεί με τη ναυτιλία που  πάντα τον μάγευε. Ο πατέρας του είδε στον νεαρό Νίκο τον εαυτό του και αναγνώρισε το δικό του ανήσυχο πνεύμα που δεν τον άφηνε να επαναπαυθεί  στα σίγουρα κέρδη από την επιχείρηση κρέατος.

Ο Νίκος Βαφειάς, σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και χωρίς να έχει την υποστήριξη του πατέρα του, έπεσε κατευθείαν στα βαθιά. Αγόρασε το πρώτο μεταχειρισμένο πλοίο του. Το 1986 δημιούργησε την «BRAVE MARITIME CORP. INC.» που έχει φορτηγά πλοία.

Θεωρείται στη ναυτιλία από τους πιο σκληρούς διαπραγματευτές. Ψύχραιμος, προσπαθεί να έχει πάντοτε τον έλεγχο της κατάστασης.