Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στην τοποθέτησή του, κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά,  επεσήμανε μεταξύ άλλων:

«Συζητάμε σήμερα εκτάκτως  δύο ζητήματα που απασχολούν έντονα τον Δήμο μας. Τη διέλευση φορτηγών οχημάτων του Ο.Λ.Π. από τον οδικό άξονα της πόλης και τις εκτελούμενες εργασίες στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.

Αρχικά θα ήθελα να αναφέρω ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είναι ένα όργανο που δεν έχει αρμοδιότητα, ούτε φυσικά τη δυνατότητα να ασκεί έλεγχο σε εργασίες που πραγματοποιούνται σε αρχαιολογικούς χώρους. Η υπουργός Πολιτισμού  κα Μενδώνη και οι δυο αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες που προΐστανται  μας έχουν ήδη απαντήσει εγγράφως ότι οι εργασίες που πραγματοποιούνται επιβλέπονται  με βάση τους νόμους και είναι λογικό  νομίζω  να τις αποδεχτούμε».

Στη συνέχεια, ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε σε επιστολή της ΟΛΠ ΑΕ προς τους υπουργούς Οικονομικών κύριο Σταϊκούρα, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  κ. Πλακιωτάκη και τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) κ. Αγγελόπουλο, η οποία επί της ουσίας καταγγέλλει μεταξύ άλλων, ότι ο Δήμος Πειραιά εμποδίζει τη μεταφορά των υλικών αυτών μέσα από την πόλη  και ως εκ τούτου εμποδίζει  την υλοποίηση της επένδυσης, σημειώνοντας:

«Η επιστολή του ΟΛΠ μπορεί να θεωρηθεί  θετική για εμένα, καθώς ξεκαθαρίζει  ότι προασπίζομαι τόσο εγώ όσο και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου τις ομόφωνες αποφάσεις μας και  τα συμφέροντα της πόλης και των δημοτών.  Η γραμμή που έχουμε χαράξει και η στάση μας για την επένδυση του ΟΛΠ από την πρώτη μας θητεία ως Δημοτική Αρχή είναι συνεπής και επιβεβαιώνεται μέρα με τη μέρα.

ΟΛΠ και Δήμος θα πρέπει να είναι σε αγαστή συνεργασία. Δεν θα πρέπει ο ΟΛΠ να απορρίπτει ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου  και  κατά πλειοψηφία αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου και να αυτενεργεί. Περίμενα και περιμένω  να σεβαστεί αυτές τις αποφάσεις και να βρει μόνος του λύση, χωρίς να απευθύνεται σε υπουργούς, επιπλήττοντας τη Δημοτική Αρχή.

Να πραγματοποιηθεί με δική του πρωτοβουλία η μεταφορά των φορτηγών εξολοκλήρου από τη θάλασσα έστω και με αύξηση του κόστους της επένδυσης που είναι χρηματοδοτούμενη κατά 95% από ευρωπαϊκούς πόρους. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι τέτοιες επενδύσεις για να ολοκληρωθούν και να έχουν τα αναμενόμενα θετικά  αποτελέσματα θα πρέπει να έχουν τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας, τουλάχιστον σε βασικά αυτονόητα  περιβαλλοντικά ζητήματα και όχι να επιχειρείται να επιβληθούν.

Από το υπουργείο Περιβάλλοντος  περίμενα να έχει ήδη εγκρίνει ή απορρίψει τη γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής, η οποία προτείνει νέους όρους, ώστε να γνωρίζουμε  πως θα εξελιχθεί το όλο έργο. Διότι ο ΟΛΠ, με δεδομένη τη μη απόφαση από το αρμόδιο υπουργείο, ισχυρίζεται ότι αφού δεν έχουν εγκριθεί οι νέοι όροι, ισχύουν αυτοί  του 2013 και  άρα μπορούν νόμιμα να περάσουν εκατοντάδες φορτηγά κάνοντας χιλιάδες διαδρομές μέσα από την  πόλη μας.

Ζητώ λοιπόν από τους βουλευτές να συνδράμουν την προσπάθειά μας εφόσον φυσικά συμφωνούν με την άποψη της Δημοτικής Αρχής και να επικοινωνήσουν με τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να πιέσουν και εκείνοι από την πλευρά τους για αυτό το κρίσιμο ζήτημα. Ο Δήμος Πειραιά δεν αποφασίζει. Η κυβέρνηση   είναι αυτή που τελικά θα εγκρίνει ή όχι τους νέους όρους της Περιφέρειας. Σε κάθε περίπτωση εμείς πρέπει  να ξέρουμε που βαδίζουμε. Προσωπικά δεν δέχομαι να γίνομαι μπαλάκι μεταξύ κυβερνήσεων και ΟΛΠ  και αυτό θα πρέπει να τελειώσει μια και καλή.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με ομόφωνες αποφάσεις, έχει υπερασπιστεί τα συμφέροντα της πόλης και των κατοίκων. Έχω ξαναπεί πως η επένδυση έχει θετικά στοιχεία, αλλά σε θέματα που «πονάει» η πόλη μας, όπως είναι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα,  δεν κάναμε και δεν θα κάνουμε  πίσω».

Διαβάστε ακόμη

Συμφωνία ΕΕ με Pfizer/BioNTech: 1,2 δισ. δόσεις εμβολίων στην Ευρώπη

Επιστρεπτέα 4: Πάνω από 20.000 αιτήσεις σε τέσσερις ώρες