Οι ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων που είναι καταχωρημένοι στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ελέγχουν πλοία αξίας άνω των 6,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία κινδυνεύουν να επιβαρυνθούν με επιπλέον τέλη εάν οι ΗΠΑ προχωρήσουν σε μέτρα κατά της Κίνας και της ναυπηγικής κυριαρχίας της.
Σύμφωνα με ανάλυση του TradeWinds, ο συνολικός στόλος των δεξαμενοπλοίων που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και ανήκει σε εταιρείες που διαπραγματεύονται στη Νέα Υόρκη περιλαμβάνει 162 πλοία, ή σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου.
Από τις μεγαλύτερες εταιρείες, οι Teekay Tankers, Frontline, International Seaways, Hafnia και Torm έχουν σημαντικό ποσοστό πλοίων τους κατασκευασμένα στην Κίνα. Η Teekay Tankers ηγείται με το 44,4% των πλοίων της να κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία. Η Frontline έχει το 35,8% των πλοίων της (29 από 81), ενώ η International Seaways το 20,5%. Η Hafnia διαθέτει το 21,2% και η Torm το 39,4% των πλοίων της κατασκευασμένα στην Κίνα.
Παρά τις αυξημένες επιβαρύνσεις, οι ιδιοκτήτες αυτών των εταιρειών συνεχίζουν να συνεργάζονται με κινεζικά ναυπηγεία για νέες κατασκευές. Η Tsakos Energy Navigation (TEN), η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία δεξαμενοπλοίων καταχωρημένη στη Νέα Υόρκη, έχει μόνο δύο από τα 64 πλοία της κατασκευασμένα στην Κίνα, αλλά η εταιρεία έχει επτά νέα πλοία υπό κατασκευή στην Κίνα. Η Performance Shipping έχει τέσσερα νέα πλοία προς κατασκευή.
Αντίθετα, οι Okeanis Eco Tankers, Pyxis Tankers, Imperial Petroleum και Ardmore Shipping Corp δεν διαθέτουν καθόλου πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα, αν και συνεχίζουν να συνεργάζονται με κινεζικά ναυπηγεία για νέες κατασκευές.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξετάζει διάφορα μέτρα, συμπεριλαμβανομένων επιβαρύνσεων όπως χρέωση 1 εκατομμυρίου δολαρίων ανά επίσκεψη λιμένα για Κινέζους χειριστές ή 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων για πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Επιπλέον, υπάρχει πρόταση να προσαρμοστούν τα τέλη για ιδιοκτήτες πλοίων που ανήκουν σε κινεζικά ναυπηγεία, ακόμη και αν το συγκεκριμένο πλοίο δεν προέρχεται από κινεζικό ναυπηγείο.
Η ενδεχόμενη εφαρμογή αυτών των μέτρων μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις για την παγκόσμια ναυτιλία, ενισχύοντας τις ναύλες και επηρεάζοντας τις εξαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη.
Διαβάστε ακόμη
Καλώδιο Κρήτης – Κύπρου: Με πολιτική στήριξη το πάγωμα πληρωμών στη Nexans από τον ΑΔΜΗΕ
Η εξόρυξη άμμου απειλεί το οικοσύστημα
Huawei, Xiaomi, Oppo στο στόχαστρο: Οι δασμοί Τραμπ και οι πιθανές επιπτώσεις στην αγορά smartphones
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα