Του Μηνά Τσαμόπουλου

Πρωτιές σε δύο ταμπλό έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στον τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων. Καταρχήν έχουν δώσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 8μηνο του 2018 για την αγορά 173 πλοίων και να είναι μακράν από τους δεύτερους Κινέζους που έχουν επενδύσει 1,1 δισεκατομμύριο, όμως έχουν και άλλη πρωτιά.

Πιο συγκεκριμένα οι Έλληνες είναι πρώτοι και σε πωλήσεις πλοίων. Κυρίως γιατί αγοράζουν νεότερης ηλικίας ανανεώνοντας τον στόλο τους όποτε ξεφορτώνονται τα παλαιότερα ώστε να καλύπτουν τις απαιτήσεις των ναυλωτών τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, έχουν πουλήσει από την 1η Ιανουαρίου του 2018 έως και το τέλος Αυγούστου 2018 συνολικά 112 πλοία πλοία. Έχουν εισπράξει 2,031 δισεκατομμύρια δολάρια αποδεικνύοντας ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι εκείνη που κινεί την παγκόσμια αγορά αφού ξοδεύει 2,8 δισεκατομμύρια για αγορές ενώ εισπράττει δύο δισεκατομμύρια από πωλήσεις.

Από αυτά τα 112 πλοία που έχουν πουλήσει οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες τα 59 είναι φορτηγά, έναντι 793,4 εκατ. δολ., τα 36 είναι δεξαμενόπλοια έναντι 887,3 εκατομμυρίων, έξι είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τα οποία εισέπραξαν 310,3 εκατομμύρια και 11 είναι υγραεριοφόρα τα οποία πούλησαν για 32,9 εκατομμύρια δολάρια.

Από τα 11,4 δισεκατομμύρια που είναι ο τζίρος των αγοραπωλησιών το 8μηνο του 2018, οι Έλληνες ως πωλητές έχουν το 17,8% επί του συνόλου.