Πέντε συνολικά φορτηγά πλοία ελληνικών συμφερόντων παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια καθώς και τέσσερις Έλληνες ναυτικοί.

Πιο συγκεκριμένα, στο λιμάνι Γιουζνέ βρίσκονται: Δύο φορτηγά της Μaran Dry του Ομίλου Αγγελικούση τα Μaran Astronomer και Maran Excellence και το επίσης φορτηγό Polarstar της Sea Star Chartering. Σε αυτά δεν υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί.

Δύο ακόμη πλοία φορτηγά βρίσκονται εγκλωβισμένα στο λιμάνι Μπουγκ με 43 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων τέσσερις είναι Έλληνες. Πρόκειται για τα Chariana L της Lomar Shipping και το Panda της CLIO Navigation.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σήμερα στο Έκτακτο Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, ο Γενικός Γραμματέας Kitack Lim θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πώς θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο Έκτακτο Συμβούλιο του ΙΜΟ, ο Γενικός Γραμματέας Kitack Lim θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πώς θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.

Ειδικότερα, η Δήλωση του ΙΜΟ αναφέρει τα εξής:

Καταδικάζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις των εχθροπραξιών στην ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων καθώς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα,

– Αναδεικνύει την αναγκαιότητα διατήρησης της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής δραστηριότητας,

– Προσκαλεί όλα τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού να συνδράμουν στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και τα πλοία, καθώς και τα αρμόδια Όργανα του Οργανισμού να εξετάσουν τυχόν θέματα που εγείρονται και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στο Συμβούλιο με προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης τους.

Εξάλλου, το Συμβούλιο καλωσόρισε τις προτάσεις της διεθνούς πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, που κατατείνουν στη διευκόλυνση των ναυτικών, όπως η απομάκρυνσή τους από την περιοχή και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η διασφάλιση της ασφαλούς παραμονής τους, η ρεαλιστική προσέγγιση για τη διαχείριση πιστοποιητικών που έχουν λήξει, η διασφάλιση καταβολής μισθών στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και αναγνώρισή τους ως ουσιωδών εργαζομένων.

Διαβάστε ακόμα: 

Νέο πακέτο στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις: Μειώσεις φόρων με… πλατφόρμα για τα καύσιμα 

Λιγνίτης σε γυναικεία ελληνικά χέρια κόντρα στην ενεργειακή κρίση 

«Πάγο» στα σχέδια τραπεζών και servicers για 6μηνη παράταση στη «Γέφυρα» βάζει η κυβέρνηση