Την κατάρτιση ενός ολιστικού σχεδίου για την Ναυτική Εκπαίδευση και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου για την  προσέγγιση σκαφών αναψυχής ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης στο συνέδριο Maritime Educational Forum 2019.

Επιπλέον, ο υπουργός προανήγγειλε αλλαγές στο Ελληνικό νηολόγιο προκειμένου αυτό να γίνει ελκυστικότερο αλλά και απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασίων.

Συγκεκριμένα ο υπουργός κατά τον χαιρετισμό του στο Maritime Educational Forum 2019 που πραγματοποιήθηκε στο Πολεμικό Μουσείο, αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «Η ναυτιλία από 1/1/2020 θα είναι μέσα σε ένα νέο περιβάλλον. Νέα κανονιστικά πλαίσια, νέα περιβαλλοντικά δεδομένα, νέα καύσιμα, χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οφείλει, πρωτίστως η Ελληνική Ναυτιλία η οποία αποτελεί την πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη, να προσαρμοστεί σε αυτές τις νέες εξελίξεις», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Πλακιωτάκης και συνέχισε:

«Ήδη δρομολογούμε το Ελληνικό νηολόγιο να γίνει πιο ελκυστικό. Τα πλοία με ελληνική σημαία είναι περίπου στο 15% του ελληνόκτητου στόλου. Δηλαδή από τα 4900 πλοία, είναι μόνο τα 720. Παράλληλα δρομολογούμε διαδικασίες για την ψηφιοποίησή του για να απλουστεύσουμε τις γραφειοκρατικές διαδικασίες με στόχο να είναι πιο ποιοτικές οι υπηρεσίες».

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στη συνέχεια στο ζήτημα των αξιωματικών και της Ναυτικής Εκπαίδευσης σημειώνοντας:
«Το Υπουργείο προωθεί νομοπαρασκευαστική επιτροπή η οποία θα επεξεργαστεί ένα ολιστικό σχέδιο. Κανένας μέχρι σήμερα δεν έχει αντιμετωπίσει ολιστικά το θέμα. Διότι δεν είναι μόνο θέμα υποδομών, δεν είναι θέμα μόνο προσωπικού, δεν είναι θέμα καθηγητών. Η δημόσια ναυτική εκπαίδευση πρέπει να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα.

Για τα σκάφη αναψυχής ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «είναι μία προσοδοφόρα δραστηριότητα για την πατρίδα μας. Είναι μία αγορά δισεκατομμυρίων ευρώ και εκεί θα πρέπει να στοχεύσουμε το αμέσως επόμενο διάστημα. Εμείς θα δημιουργήσουμε ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για την προσέγγιση σκαφών αναψυχής, παράλληλα όμως δημιουργούμε προϋποθέσεις και για εξειδικευμένα στελέχη».

«Μέσα σε 40 ημέρες λειτουργήσαμε το ΚΕΣΕΝ Μακεδονίας καλύπτοντας έτσι ένα πολύ μεγάλο κενό στη Βόρεια Ελλάδα, το οποίο θα αποσυμφορήσει το ΚΕΣΕΝ που λειτουργεί στην περιοχή του Ρέντη. Παράλληλα, προχωράμε στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων στον Ασπρόπυργο σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών».