Αύξηση κατά 2,5% πήρε ο ελληνόκτητος στόλος όσον αφορά τον αριθμό πλοίων το χρονικό διάστημα από τον Μάρτιο του 2021 έως τον Μάρτιο του 2022 σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee ή «Committee») που πραγματοποιείται για 35η χρονιά και βασίστηκε σε στοιχεία της 1ης Μαρτίου 2022 που συγκέντρωσε η IHS Markit.

Επίσης, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος έχει φθάσει σε επίπεδο-ρεκόρ τόσο σε όρους DWT ήτοι μεταφορικής ικανότητας όσο και σε όρους Gross Tonnage ήτοι ολικής χωρητικότητας. Την ίδια ώρα όμως μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων που ύψωσαν την ελληνική σημαία παρά τα μέτρα ανταγωνιστικότητας που έλαβε η κυβέρνηση.

Οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες ελέγχουν το 26,1% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 15% του στόλου μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου.

Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 7% του παγκόσμιου ως προς τον αριθμό των πλοίων, στο 12,9% σε χρηστικότητα GT και στο 15,3% σε χωρητικότητα DWT.

Ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε οριακά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι 2,4 χρόνια κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, ο μέσος όρος ηλικίας του ανέρχεται πλέον στα 12,3 έτη έναντι 14,7 ετών για τον παγκόσμιο στόλο.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, ελέγχουν 4.140 πλοία διαφόρων κατηγοριών από 4.038 το 2021 (αύξηση κατά 102 πλοία) , με συνολική χωρητικότητα 355.342.694 DWT από 350,4 εκ. το 2021 (αύξηση κατά 4.876.695 DWT) και 210.077.273 GT από 205,647 εκ το 2021 (αύξηση 4.429.704 GT.).
  • Στα στοιχεία αυτά συνυπολογίζονται και 167 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία σε ναυπηγεία.
  • Ο στόλος που είναι εγγεγραμμένος στο ελληνικό νηολόγιο έχει μειωθεί και ως προς τον αριθμό των πλοίων και ως προς τη συνολική χωρητικότητά του (και σε DWT και σε GT. Αποτελείται από 570 πλοία (χωρητικότητας 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT), Το 2021 απαριθμούσε 584 πλοία (36.623.355 GT και 62.317.858 DWT).
  • Τα Νησιά Μάρσαλ κέρδισαν 132 πλοία ελληνικών συμφερόντων, η Λιβερία 83, η Κύπρος επτά και οι Μπαχάμες δύο πλοία.
  • Μειώσεις καταγράφηκαν στον αριθμό των ελληνόκτητων πλοίων υπό σημαία Παναμά, Σιγκαπούρης και Χονγκ Κονγκ. Ο αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα με σημαία Μάλτας παρέμεινε αμετάβλητος.
  • Το νηολόγιο της Λιβερίας προτιμούν οι περισσότερες ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με 1.014 ελληνικών συμφερόντων πλοία να είναι εγγεγραμμένα σε αυτό και ακολουθεί το νηολόγιο των Νήσων Μάρσαλ με 1.009.

Ναυπηγήσεις

Ως προς τον τύπο υπό παραγγελία ή υπό ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων:

  • 54 πετρελαιοφόρα
  • 18 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων,
  • 43 δεξαμενόπλοια υγραερίου,
  • 17 πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, και
  • 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Διαβάστε ακόμη:

Τράπεζες: Γιατί «βλέπουν»… μισογεμάτο το ποτήρι της οικονομίας – Οι λόγοι της αισιοδοξίας

Δείτε τη μεταμόρφωση του Σαρόγλειου Μεγάρου στην Ομόνοια – Στις 29/3 ανοίγει το νέο ξενοδοχείο της Marriott

Επίδομα ανεργίας έως 1.200 ευρώ – Τι προβλέπει πιλοτικό σχέδιο