Η πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου έφτασε στο τέλος της και η αγορά ξηρού φορτίου εξακολουθεί να βρίσκεται σε ρηχά νερά, παρατείνοντας την αγωνία πολλών αναλυτών και πλοιοκτητών που πίστευαν ότι μετά το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας θα ερχόταν ένα πολύ καλό καλοκαίρι για το εμπόριο ξηρού φορτίου και τους ναύλους.

«Η ισχνή ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, μαζί με τις πιο αδύναμες αγορές χάλυβα και το πιο ήπιο εμπόριο άνθρακα ασκούν πιέσεις στη ζήτηση και αυτό αντανακλάται στους ναύλους» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Παρά το γεγονός ότι η κινεζική οικονομία δεν έχει ανταποκριθεί στις προσδοκίες, η αγορά χάλυβα εκτός Κίνας είναι επίσης αδύναμη, δημιουργώντας περισσότερες ανησυχίες για την πορεία της αγοράς ξηρού φορτίου. Παράλληλα, τον Απρίλιο του 2023 η ΕΕ ενέκρινε σχέδιο για την επιβολή φόρου στις εισαγωγές αγαθών με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα από το 2026, κάτι που ενδέχεται να πλήξει τις εξαγωγές χάλυβα, σιδηρομεταλλεύματος και τσιμέντου της Ινδίας προς τα κράτη της ΕΕ. Αλλά τα πράγματα στην οικονομία και το εμπόριο δεν είναι ποτέ μόνο μαύρα ή άσπρα. Πολλοί Κινέζοι οικονομολόγοι και αναλυτές αναμένουν ότι η κεντρική κυβέρνηση θα επιτρέψει τελικά να εισαχθεί ισχυρότερη νομισματική χαλάρωση προκειμένου να τονωθεί η οικονομία».

Εντός του Ιουλίου, το Πολιτικό Γραφείο της Κίνας θα ανακοινώσει πιθανότατα περισσότερα πακέτα κινήτρων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής του για να διασφαλίσει τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.

“Αναμένεται ότι αυτό το πακέτο κινήτρων θα συνδεθεί κυρίως με κλάδους όπως η πράσινη ενέργεια, η ψηφιακή οικονομία και η μεταποίηση υψηλής ποιότητας, οι οποίοι καταναλώνουν λιγότερα χύδην αγαθά από ό,τι οι κλάδοι των ακινήτων και της ακίνητης περιουσίας, αλλά η αναζωογόνηση και η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας, ακόμη και αν ξεκινήσει από αυτούς τους κλάδους, θα δώσει τελικά ώθηση σε πιο “παραδοσιακούς” κλάδους όπως οι υποδομές, η ακίνητη περιουσία και οι κατασκευές” τονίζουν οι αναλυτές:

“ Πέραν αυτού, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 είναι περίπου 4% υψηλότερες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Η Βραζιλία είναι πρόθυμη να επιτύχει μεγαλύτερο ρόλο ως εξαγωγέας σιδηρομεταλλεύματος, πραγματοποιώντας λειτουργικές βελτιώσεις και επενδύοντας σε υποδομές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος και την εξαγωγική ικανότητα, εάν το απαιτήσει η ζήτηση”.

Αναλύοντας τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων Capesize, Panamax, Supramax και Handysize οι αναλυτες του Xclusiv Shipbrokers παρατηρούν σε ορισμένες κατηγορίες σημαντική αύξηση, ενώ άλλα τμήματα βρίσκονται είτε στα ίδια επίπεδα είτε ελαφρώς χαμηλότερα από τις αρχές του 2023, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα και το μέγεθος των πλοίων. Αναφέρουν:

“Στο τμήμα Capesize παρατηρείται ανοδική τάση στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, με ένα πλοίο 5 ετών να αποτιμάται γύρω στα 50 εκατ. δολάρια, σχεδόν 14% υψηλότερα σε σύγκριση με τις τιμές των αρχών Ιανουαρίου του 2023. Επιπλέον, στις 30 Ιουνίου 2023, η αξία ενός Capesize ηλικίας 10 ετών ήταν 30,5 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, σημειώνοντας αύξηση 5% από έτος σε έτος, ενώ στον ίδιο τομέα, ένα πλοίο ηλικίας 15 ετών αξίζει περίπου 19 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, δηλαδή σχεδόν στο ίδιο επίπεδο τιμών σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023. Προχωρώντας προς τα κάτω στα μεγέθη, ο τομέας Panamax παρουσίασε αύξηση στα νεότερα πλοία, με την τιμή ενός πλοίου Kamsarmax 5 ετών να είναι στα 31,5 mills USD, αυξημένη κατά περίπου 5% από την αρχή του έτους, ενώ τα Kamsarmax 10 ετών και τα Panamax 15 ετών είναι ελαφρώς χαμηλότερα (4% & 2% κάτω αντίστοιχα) από έτος σε έτος μέχρι σήμερα και αποτιμώνται στα 21,5 mills USD & 14,5 mills USD αντίστοιχα. Αύξηση της τάξης του 4% & 5% σημειώνεται και στα 5ετή & 10ετή Supramaxes αντίστοιχα, με το πρώτο να αποτιμάται στα 26 mills USD & το δεύτερο στα 19,5 mills USD στο τέλος Ιουνίου 2023.

Ωστόσο, το 15χρονο Supramax έχει χάσει σχεδόν 8% από την αρχή του έτους, με την αξία του να ανέρχεται πλέον στα 13,5 εκατ. δολάρια. Οι τιμές των Handies 5ετούς, 10ετούς & 15ετούς ηλικίας είναι επίσης αυξημένες κατά περίπου 2%, 3% και 5% αντίστοιχα μέχρι σήμερα και οι τιμές τους είναι στα 25 mills USD, 17 mills USD & 11 mills USD αντίστοιχα. Είναι προφανές ότι τα νεότερα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία έχουν καταφέρει να διατηρήσουν τη θέση τους στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων, ενώ από την άλλη πλευρά τα παλαιότερα και πιο ενεργοβόρα πλοία δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της προτίμησης, βλέποντας τις αξίες τους να μειώνονται από τις αρχές του 2023”.

Διαβάστε ακόμη

Βαρκελώνη: Ο φόρος της Amazon και το «φρένο» στο ηλεκτρονικό εμπόριο (pic + tweet)

Το top 5 των οικονομικότερων περιοχών στην Αθήνα για αγορά και ενοικίαση σπιτιού – Αναλυτικός πίνακας

Πλαφόν ή έκτακτη φορολογία για τους ακτοπλόους, ο Χρυσοχοΐδης… ξεκίνησε με τους διοικητές, οι φωνές στα Μάρμαρα Παυλίδης, ο Ιβάν και το λιμάνι, ο Ναγκίμπ και η Μύκονος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ