Μπορεί οι πολιτικές του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να προκαλούν αναταραχές στο διεθνές εμπόριο και στα χρηματιστήρια, υπάρχει ωστόσο και η θετική όψη του νομίσματος. Αυτήν επεσήμανε σε τοποθέτησή του στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο Συμεών Παληός, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Diana Shipping Inc, οι μετοχές της οποίας είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του newmoney.gr, ο Σ. Παληός εξήγησε ότι η εταιρεία μπορεί να επωφεληθεί από την πτώση της μετοχής για να αυξήσει τον στόλο της.
«Η τιμή της μετοχής μας μπορεί να μειώνεται, αλλά το net asset value της εταιρείας παραμένει υψηλά. Μπορούμε να αγοράσουμε τις δικές μας μετοχές σε χαμηλότερες τιμές. Δεν με ενδιαφέρει ότι ο Τραμπ έριξε την τιμή της μετοχής μου, με ενδιαφέρει τι μπορώ να κάνω επειδή μου έριξε την μετοχή μου. Αυτό θα μας δώσει ώθηση για μεγαλύτερη ανάπτυξη. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την δική μας εταιρεία, αλλά και για αρκετές ακόμα ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Η παρουσία στο χρηματιστήριο είναι πολύ σημαντική. Είναι επίσης σημαντικό να έχεις “λεφτά στην τσέπη σου”, να έχεις προβλέψει. Εμείς είμαστε άνθρωποι της θάλασσας και το έχουμε κάνει.»
Σε ότι αφορά στις επιπτώσεις των δασμών στο παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση στην ελληνική ναυτιλία, ο Σ. Παληός ανέφερε ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για να υπάρχει καθαρή εικόνα. «Έχουμε πολλά όπλα στην φαρέτρα μας για να πολεμήσουμε οποιαδήποτε κακοτοπιά» διαβεβαίωσε. «Πρέπει να περιμένουμε να “κάτσει η μπίλια”, να σταθεροποιηθούν οι πιέσεις και οι θερμοκρασίες».
Ο Σ. Παληός εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το μερίδιο του ελληνικού στόλου παγκοσμίως θα αυξηθεί από 21% που είναι σήμερα σε 25%, καθώς όπως σημείωσε ένα ελληνικό πλοίο ναυπηγείται κάθε 4 ημέρες στην Κίνα, κάθε 6 ημέρες στη Νότια Κορέα και κάθε 7 ημέρες στην Ιαπωνία.
«Ο Έλληνας θεωρείται ο καλύτερος εφοπλιστής του κόσμου. Και τώρα έρχεται η νέα γενιά Ελλήνων εφοπλιστών που είναι πολύ πιο καταρτισμένη από την παλιά γενιά και τους ζηλεύω γιατί έχουν όλες τις δυνατότητες να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο.»
Όπως επεσήμανε ο Σ. Παληός, οι παραγγελίες πλοίων που πραγματοποιούν οι Έλληνες εφοπλιστές στην Κίνα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως μόχλευση για να λάβει η Ελλάδα μεγαλύτερα εμπορικά πλεονεκτήματα από την Κίνα. «Οι Έλληνες εφοπλιστές αφήνουν κάθε χρόνο στα ναυπηγεία της Κίνας 7 δισεκατομμύρια. Όμως η Κίνα αγοράζει από την Ελλάδα μόνο ελιές, κάπαρη και κάποια μάρμαρα, συνολικής αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ. Δεν πρέπει να δώσουν στην Ελλάδα κάτι περισσότερο; Αλλιώς θα φύγουμε από εκεί και θα πάμε αλλού» είπε.
Διαβάστε ακόμη:
Ρεύμα: Παρά την πτώση του αερίου, οι τιμές στην Ελλάδα «καλά κρατούν» (γράφημα + pics)
Έργα: Νομοθετικές ενέσεις για να εκκινήσουν ΒΟΑΚ και έργα υποδομής της Θεσσαλίας
Εξοπλιστικά: Αυλαία στην Επιτροπή της Βουλής για το 12ετές πρόγραμμα των 25,8 δισ. ευρώ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα