Ναυτιλία

Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας: Στηρίζει την πρόταση Μητσοτάκη για τα ναυτιλιακά καύσιμα

  • newsroom


Για την επίτευξη των στόχων μας είναι απαραίτητη η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, τονίζει o ΣΕΕΝ

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με ανακοίνωσή του δείχνει τη στήριξη του στην πρόταση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τα ναυτιλιακά καύσιμα.

Ειδικότερα η ανακοίνωση έχει ως εξής: 

«Επικροτούμε την πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την πρόταση δημιουργίας Ευρωπαϊκού Κέντρου Ερευνών για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες.

Η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία στηρίζει τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, οι οποίες είναι εξαιρετικά σημαντικό να βρίσκονται σε πλήρη συνάρτηση με τις πραγματικές εξελίξεις της τεχνολογίας στην αγορά.

Για την επίτευξη των στόχων μας είναι απαραίτητη η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, συνεπώς είναι σημαντικό τα όποια μέτρα να στηρίζονται σε επαρκείς μελέτες για τον τύπο των καυσίμων αυτών και τις τεχνικές προδιαγραφές για τη χρησιμοποίησή τους, καθώς και απτά στοιχεία επάρκειάς τους.

Ειδικά για τη χώρα μας, τυχόν μέτρα που συντελούν μόνο στην επιβάρυνση του κόστους μεταφοράς χωρίς πραγματικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος, κινδυνεύουν να επιβαρύνουν υπέρμετρα τον επιβάτη της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλά και τη μεταφορά αγαθών πρώτης ανάγκης στα ελληνικά νησιά.

Υπενθυμίζεται ότι, η σύνδεση της ηπειρωτικής με τη νησιωτική χώρα γίνεται κυρίως με επιβατηγά πλοία για τους επιβάτες και σχεδόν αποκλειστικά για τα εμπορεύματα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εδαφική συνοχή και ακεραιότητα της χώρας μας αλλά και την οικονομική της ανάπτυξη.

Τονίζουμε ιδιαίτερα ότι το επιβατικό μεταφορικό έργο των πλοίων στην Ελλάδα αποτελεί το 18% των ενδομεταφορών στην ΕΕ. Το 2019 μεταφέρθηκαν 35.500.000 επιβάτες, 8.800.000 οχήματα ΙΧ και 1.300.000 φορτηγά.

Επίσης σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ τον Ιανουάριο του 2021 η επιβατηγός ναυτιλία συμμετέχει με 13,6 δις ή με 7,4% στο ΑΕΠ της χώρας.

Τέλος λαμβανομένου υπόψη ότι στις επιβατικές μεταφορές δεν υφίσταται μετακύληση του κόστους σε άλλους τρίτους παρά μόνον στο επιβατικό κοινό και στην εμπορική ζωή του τόπου, θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για τα επιβατηγά πλοία, ειδικά σε νησιωτικές χώρες όπως η Ελλάδα, συνυπολογίζοντας το «εξωτερικό» κόστος όλων των νέων πρωτοβουλιών στην οικονομική ανάπτυξη και συνοχή της χώρας.

Στηρίζουμε την πρόταση του κ. Πρωθυπουργού και βρισκόμαστε στη διάθεσή του για συνεργασία σε όλα τα επίπεδα, εθνικά και διεθνή forα με γνώμονα την απανθρακοποίηση του κλάδου με ταυτόχρονη ελαχιστοποίηση των κοινωνικών επιπτώσεων», καταλήγει η ανακοίνωση.

Διαβάστε ακόμη:

ΔΕΗ: Συμφωνία με Cornerstone Investor την CVC για την ΑΜΚ

Προς αίσια έκβαση το θέμα των εγγυήσεων του «Ηρακλή» – Γιατί δεν απειλούν το δημόσιο χρέος

Οικογένεια Ντεληδήμου: Η Softex και το μπαράζ επενδύσεων σε νέα εργοστάσια