Του Μηνά Τσαμόπουλου

Στον κλάδο της κρουαζιέρας έχει στρέψει το βλέμμα της η ναυπηγική βιομηχανία της Ευρώπης, προσβλέποντας σε οικονομική ενίσχυση διαρκείας. Οι ευρωπαϊκές ναυπηγικές μονάδες προτάσσουν την τεχνογνωσία που έχουν στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και προσελκύουν τις εταιρείες κολοσσούς.

Παράλληλα, τα νέα αυτά κρουαζιερόπλοια θα χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως καύσιμο, με μηχανές διπλού καυσίμου που θα έχουν δυνατότητα καύσης και πετρελαίου, εάν παραστεί ανάγκη. Οι δύο αυτές παράμετροι βάζουν νέα δεδομένα στη ναυτιλία της Ευρώπης με δυνητικά οφέλη και για την Ελλάδα.

Η αξία των παραγγελιών που έχουν δοθεί και εκτελούνται αυτή την χρονική περίοδο στην Ευρώπη φτάνει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ και θα υπάρξει όφελος για τις χώρες της νοτίου Ευρώπης από την αύξηση των ναυπηγήσεων κρουαζιερόπλοιων:

«Το σημαντικό είναι ότι από αυτά τα 10 κρουαζιερόπλοια που είναι στα σκαριά, τα οκτώ θα δρομολογηθούν στη Μεσόγειο» επισημαίνουν στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας.
Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας υπογράφουν συμβόλαια ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Το πρώτο τέτοιου τύπου κρουαζιερόπλοιο θα παραδοθεί το 2019 για λογαριασμό της COSTA Crociere και θα δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο.

Επίσης η Carnival Corp. έχει υπογράψει ξεχωριστά συμβόλαια με το γερμανικό ναυπηγείο Meyer Werft και το φιλανδικό Meyer Turku για τρία κρουαζιερόπλοια. Τα δύο θα κατασκευαστούν στο Turku της Φιλανδίας και το τρίτο στη Γερμανία. Θα παραδοθούν το 2020 και 2022.

Στη Γερμανία έχει δώσει παραγγελία για ένα πλοίο και η P&O Cruises UK με παράδοση το 2020. Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για τη ναυπήγηση συνολικά επτά κρουαζιερόπλοια με καύσιμο LNG. Τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο τόσο στα λιμάνια όσο και εν πλω ώστε να είναι αφενός φιλικά προς το περιβάλλον με εκπομπή λιγότερων καυσαερίων όσο και πιο οικονομικά όσο αφορά το λειτουργικό τους κόστος.

«Αν εξαιρέσουμε τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, οι επενδύσεις σήμερα στην Ευρώπη, σε πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG είναι δύσκολές λόγω της οικονομικής κατάσταση. Για τον λόγο αυτό γίνονται συζητήσεις στην Κομισιόν, όπως το πακέτο Γιούνγκερ. Αν δεν δημιουργηθεί δίκτυο για την τροφοδοσία των πλοίων με φυσικό αέριο τότε οι πλοιοκτήτες δεν θα προχωρήσουν σε παραγγελίες.

Για τα κρουαζερόπλοια που ναυπηγούνται, επειδή τα project είναι μεγάλα σε χρονική διάρκεια μας βοηθούν να κερδίσουμε χρόνο. Μέχρι να παραδοθούν θα έχει δημιουργηθεί δίκτυο με terminal για ανεφοδιασμό» επισημαίνουν στελέχη της ναυπηγικής βιομηχανίας.