Οι Greeks συνεχίζουν δυναμικά τις επενδυτικές τους κινήσεις στην αγορά second hand (μεταχειρισμένων) πλοίων, λίγο πριν πέσει αυλαία για το 2022. Τα κεφάλαια που έχουν δώσει είναι 5,4 δισ. δολάρια για second hand (μεταχειρισμένα) πλοία, ενώ έχουν δεσμεύσει πάνω από 3 δισ. δολάρια σε ναυπηγικά συμβόλαια.

Από τις αρχές του χρόνου έχουν αγοράσει 247 πλοίων, εκ των οποίων 127 είναι φορτηγά, αξίας 2,752 δισ. δολαρίων, 111 δεξαμενόπλοια, αξίας 2,560 δισ., τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 55 εκατ., τρία υγραεριοφόρα, αξίας 9,1 εκατ. και τρία άλλης κατηγορίας.

Είναι εμφανής η προτίμησή τους στα φορτηγά πλοία που αποτελούν το 51,4% των συνολικών τους αγορών, παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά διορθώνει με τις αξίες των πλοίων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια που «ζουν τον μήνα του μέλιτος» με αβέβαιες όμως προοπτικές.

Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research, ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 3,269 δισ. δολάρια για 190 πλοία, εκ των οποίων 112 είναι φορτηγά, 55 δεξαμενόπλοια, δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πέντε υγραεριοφόρα.

Στην τρίτη θέση παραμένει η Τουρκία, σε μεγάλη απόσταση βέβαια από τις δύο πρώτες θέσεις, με 1,1 δισ. για 74 πλοία, εκ των οποίων 31 φορτηγά, 34 δεξαμενόπλοια, 4 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 3 υγραεριοφόρα και δύο άλλης κατηγορίας.

Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 39 δισ. δολάρια για την αγορά 1.786 πλοίων.

Ειδικότερα, τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:

■ 15,1 δισ. δολάρια για 695 δεξαμενόπλοια

■ 12,53 δισ. για 657 φορτηγά πλοία

■ 5,825 δισ. για 162 container vessels

■ 3,273 δισ. για 87 υγραεριοφόρα

Οι Έλληνες έχουν δώσει το 13,8% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 13,8% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 19,3% και στα δεξαμενόπλοια το 15,9%.

Διαβάστε ακόμη

Μαγικές νύχτες στις πιο εκθαμβωτικές όπερες στον κόσμο

Συγκρότημα Κουρή: Ξανά στο σφυρί το στρατηγείο των «Αυριανή» και «Κανάλι 29» στον Ταύρο

Shein: Πώς χτίστηκε η αυτοκρατορία των 40 δισ. δολ. που «τράνταξε» την παγκόσμια μόδα