Στα κάγκελα είναι για μία ακόμη φορά το λιμάνι του Πειραιά. Αυτή τη φορά αιτία είναι η κόντρα που προέκυψε μεταξύ ΟΛΠ  – Cosco και των εφοδιαστών πλοίων.

Πιο συγκεκριμένα, πριν από μέρες οι Κινέζοι έστειλαν επιστολή στον πρόεδρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργο Πιτσιλή με την οποία ζητούν να εκσυγχρονιστούν και άρα να απλουστευτούν μέσω μηχανογράφησης οι διαδικασίες εφοδιασμού και τροφοδοσίας πλοίων που σήμερα γίνονται χειρόγραφα.

Η πλευρά της Cosco ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει κάμια πρόθεση να υποκαταστήσει τους εφοδιαστές ούτε να ανοίξει θυγατρική εταιρεία με αυτό το αντικείμενο.

Αρμοδίως διευκρινίστηκε από τη διοίκηση της Cosco μέσω του Newmoney ότι στόχος τους είναι, ειδικά ο Πειραιάς, να εξελιχθεί σε κεντρικό hub εφοδιασμού πλοίων, ειδικά κρουαζιερόπλοιων όπως συμβαίνει με τα λιμάνια της βορείου Ευρώπης, όπως του Ρότερνταμ, του Άμστερνταμ, του Αμβούργου, της Αμβέρσας κ.ά.

«Καλό θα ήταν οι ενδιαφερόμενοι να είχαν απευθυνθεί στην Cosco επισημαίνει η κινεζική πλευρά.

Με τον εκσυγχρονισμό αυτό, προσθέτουν, θα δημιουργηθούν 100άδες θέσεις εργασίας στον κλάδο των εφοδιαστών.

Όπως επισημάνθηκε στο Newmoney όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι του Πειραιά προμηθεύεται εφόδια και τροφοεφόδια από μία αλυσίδα για την άγκυρα, ένα κατσαβίδι, έως τρόφιμα και ποτά και τα οποία φέρνουν 5-6 φορτηγά οχήματα τη φορά. Όμως τα εφόδια αυτά έρχονται με τις νταλίκες οδικώς από κεντρικές αποθήκες της Βορείου Ευρώπη.

«Αναρωτιόμαστε λοιπόν, δεν θα ήταν καλύτερο να υπάρχουν αυτές οι κεντρικές αποθήκες στον Πειραιά για παράδειγμα αντί να έρχονται τα εφόδια από την άλλη άκρη της Ευρώπης;» τονίζουν οι πηγές της Cosco.

Ο αντίλογος ανήκει στις εταιρείες εφοδιασμού -τροφοεφοδιασμού οι οποίες έχουν τον δικό τους φορέα, τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εφοδιαστών Πλοίων:

«Οι διαδικασίες που υπάρχουν σήμερα είναι «υπερ απλουστευμένες». Αφού οι εφοδιασμοί γίνονται  με το τιμολόγιο το δελτίο αποστολής και δυο επιπλέον αντίτυπα αυτού που υπογράφονται από τους τελωνειακούς. Κάθε μήνα κάνουμε μία συγκεντρωτική κατάσταση με όλους τους εφοδιασμούς  την οποία καταθέτουμε μετά από ένα δίμηνο μέσω της μηχανογραφικής εφαρμογής της ΑΑΔΕ ICIS . Απλώς τα δυο αντίτυπα του Τιμ-Δ.Α.δεν ενημερώνουν την μηχανογραφική εφαρμογή icis για κάθε εφοδιασμό άλλα συγκεντρωτικά όπως προαναφέραμε επισημαίνουν κύκλοι των εφοδιαστών στο Newmoney:

«Η πρόταση της Cosco είναι η μηχανογράφηση μέσω του συστήματος εξαγωγών. Θέλουν να δανειστούν από εκεί διαδικασίες. Όμως το εργαλείο για τις εξαγωγές δεν βοηθάει την τροφοδοσία πλοίων αφού την κάνει πολύπλοκη,χρονοβόρα την διαδικασία άρα και ασύμφορη οικονομικά» και εξηγούν:

«Όταν γίνεται εξαγωγή εμπορεύματος με το container μέσα στο «κουτί» υπάρχουν μέχρι και επτά κωδικοί-προϊόντα, συνήθως. Στον εφοδιασμό πλοίου όμως μέσα σε λίγες ώρες ο πλοίαρχος κατά κανόνα  ζητάει μέχρι και 200 κωδικούς που αφορούν τρόφιμα,φρέσκα λαχανικά,ποτά,τσιγάρα,υλικά κτλ. Κάθε προϊόν έχει ξεχωριστό κωδικό. Συνάμα ο χρόνος είναι λίγος. Καταπλέει το πλοίο και σου λέει ο πλοίαρχος ότι θέλω τα προϊόντα μέχρι αύριο το πρωί που παίρνω απόπλου. Δεν υπάρχουν χρονιά περιθώρια για να ακολουθηθεί η διαδικασία των εξαγωγών και αυτό το καταλαβαίνει και κάποιος που δεν είναι του επαγγέλματος. Με τις υπάρχουσες διαδικασίες  ο χρόνος φτάνει οριακά για  να λειτουργήσει όλη η εφοδιαστική αλυσίδα” και καταλήγουν:

«Η αύξηση του τζίρου των εφοδιασμών θα επέλθει εάν οι απαλλακτικές διατάξεις που ισχύουν στην χώρα μας εναρμονιστούν με τις ισχύουσες στα άλλα κράτη μέλη και όχι από τις διαδικασίες που θα επιβαρύνουν αποδεδειγμένα σε χρόνο και κόστος τους εφοδιαστές.

Αν εφαρμοστεί η διαδικασία των εξαγωγών θα βάλει λουκέτο το 98% των εφοδιαστικών επιχειρήσεων».
Οι προτάσεις της Cosco συμφέρουν μόνο τους ισχυρούς του κλάδου και μόνο αυτούς που είναι εγκεκριμένοι οικονομικοί φορείς τους οποίους και αυτούς εν συνεχεία θα εκτοπίσουν.

Αν η Cosco πράγματι όπως  ισχυρίζεται ότι νοιάζεται για τον κλάδο μας γιατί δεν ήρθε σε επαφή μαζί μας να δει τι ενέργειες έχουμε κάνει.

H Cosco δεν είναι φορέας για να καταθέτει τέτοιες προτάσεις, είναι απλά ο  Διαχειριστής ενός τοπικού λιμένα και αυτό πρέπει επιτέλους να το κατανοήσει .Δεν έχει την αρμοδιότητα ούτε εξουσιοδότηση να εκπροσωπεί κανένα εφοδιαστή οι οποίοι μάλιστα  δραστηριοποιούνται σε όλους τους λιμένες της χωράς και όχι αποκλειστικά στον Πειραιά».

Διαβάστε ακόμη: 

Τα χρυσά παιδιά του Λονδίνου, οι κραυγές για τα Jumbo, το no go για τη ΛΑΡΚΟ και οι πύργοι του Ελληνικού

Κατώτατος μισθός: Σε 3 ταχύτητες η ΕΕ – Πού βρίσκεται η Ελλάδα (χάρτες)

Δεν τα «βρίσκουν» Εθνική – Hines για το mall της Πειραιώς