Σε μία περίοδο κατά την οποία η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει τεράστιες προκλήσεις και δυσκολίες στον δρόμο της πράσινης μετάβασης, με το μέλλον των επενδύσεων αβέβαιο γιατί κανείς δεν γνωρίζει τι τύπο πλοίου να ναυπηγήσει αφού κανείς δεν γνωρίζει ποια εναλλακτικά καύσιμα θα επικρατήσουν, με την τεχνολογία να εξελίσσεται συνεχώς προς αυτή την κατεύθυνση, η ναυτιλιακή χρηματοδότηση δεν γνωρίζει και τις καλύτερες ημέρες της αφού οι τράπεζες είναι διστακτικές.

Για την ελληνόκτητη ναυτιλία σε πυλώνα στήριξης έχουν εξελιχθεί οι ελληνικές τράπεζες.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της Petrofin Research © η πρώτη 5άδα των τραπεζών που χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία είναι:

  • Η Credit Suisse που κατέχει το 10,6% (5,5 δισ.δολάρια) του ελληνικού ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου. Ακολουθούν:
  • Η Alpha Βank με 6,81% (3,535 δισ.)
  • Η Eurobank με 6,65% ( 3,450 δισ.)
  • Η Citi με επίσης 6,65% (3,450 δισ.)
  • Η Πειραιώς με 6,33% (3,2 δισ.)
  • Η Εθνική Τράπεζα με 2,7 δισ. έχει ποσοστό 5,37%. H Aegean Baltic με 443,86 εκατομμύρια έχουν μερίδιο 0.86%

Οι ελληνικές τράπεζες εξακολουθούν να επικεντρώνονται σε πελάτες μεσαίου επιπέδου, αλλά προσφέρουν όλο και περισσότερο χρηματοδότηση για νεότευκτα πλοία.

Η τραπεζική ναυτιλιακή χρηματοδότηση για την ελληνική ναυτιλία μειώθηκε κατά τη διάρκεια του 2022 κατά 1,3%.

Το σύνολο των ελληνικών δανείων (τόσο των αναληφθέντων όσο και των δεσμευμένων αλλά μη εκταμιευμένων) που έχουν καταγραφεί τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως στις 31/12/2022 μειώθηκαν σε 51, 909 δισ. δολάρια, έναντι 52,580 το 2021, 49,794 το 2020, 53,107 εκατ. δολαρίων το 2019, 53,176 το 2018, 53,994 το 2017 και 57,211 το 2016.

Διαβάστε ακόμη

Επιτόκια: Η νέα αύξηση στα δάνεια, το spread έναντι των καταθέσεων και η «κόντρα» ΤτΕ – τραπεζών

Όμιλος ONEX και Νότια Κορέα βάζουν θεμέλια συνεργασίας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Οικογένεια Κονταράτου: Ρεκόρ επιδόσεων για τα σούπερ μάρκετ της Μυκόνου (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ