Για την πολύπλευρη προσφορά του στη διεθνή και ελληνική ναυτιλία τιμήθηκε ο δρ Νίκος Τσάκος στο πλαίσιο του 14oυ Ετήσιου Ελληνικού Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Capital Link στην Αθήνα που διοργανώνουν ο Νίκος και η Όλγα Μπορνόζη.

Τον προλόγισε ένας από τους ισχυρότερους Ιταλούς πλοιοκτήτες και φίλος του με αμοιβαία εκτίμηση, ο Paolo d’ Amico, πρόεδρος της INTERTANKO και Executive Chairman & CEO της d’ Amico International Shipping S.A.

Ο δρ Νίκος Τσάκος παραλαμβάνοντας το βραβείο μίλησε για το μυστικό της επιτυχίας που οδηγεί την ΤΕΝ σε συνεχή ανάπτυξη και κέρδη ακόμη και σε περιόδους παγκόσμιων αναταραχών και δυσκολιών:

«Διαφορετικότητα στους τύπους πλοίων, ευελιξία, στοχοπροσήλωση, απλότητα και ποιότητα είναι τα μυστικά πάνω στα οποία στηρίχθηκε η ΤΕΝ για να προχωράει με επιτυχία και να αναπτύσσεται συνεχώς» και προσέθεσε: «Έχουμε την ενέργεια και το όραμα να κάνουμε την εταιρεία ακόμη πιο μεγάλη».

Όπως είπε ο δρ Νίκος Τσάκος «δεν είμαστε ιδιοφυίες. Μελετάμε τα θέλω και τις ανάγκες των πελατών και προσαρμοζόμαστε. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και τα τεκταινόμενα σε παγκόσμιο επίπεδο και προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες».

Στο τέλος της ομιλίας του ευχαρίστησε την οικογένειά του και ειδικά τον πατερά του, κάπτεν Παναγιώτη Τσάκο ιδρυτή του Tsakos Group, τον Γιώργο Σαρόγλου επί χρόνια COO και από πέρυσι πρόεδρο της εταιρείας και από πέρσι και διευθύνων σύμβουλος ο οποίος βρίσκεται στο πόστο του επί 120 τρίμηνα όπως ανέφερε ο Νίκος Τσάκος καθώς και όλους όσοι εργάστηκαν και εργάζονται στον όμιλο.

Η TEN Ltd του Tsakos Group γιόρτασε πέρσι το 30ό έτος της ως εισηγμένη εταιρεία και ήδη βαδίζει στο 31ο. Ήταν εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Όσλο το 1993 και μετέφερε την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Μάρτιο του 2002.

Μέσα στις αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις, είτε είναι υγειονομικές είτε οικονομικές, είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρείες που όχι μόνο επιβιώνει, αλλά αναπτύσσεται συνεχώς δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της, ενώ μειώνει τον δανεισμό της και αυξάνει τη δύναμη του στόλου της.

Aπό το 1993 αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Ανατολή, το 2001 το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, το 2008 η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία και το 2022 ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και ιδρυτής της δρ Νίκος Τσάκος:

«Η έμπνευση σε συνδυασμό με τον νεανικό ενθουσιασμό με οδήγησαν να συστήσω, πριν 30 χρόνια, την startup εταιρεία Τsakos Energy Navigation, πριν οι startups γίνουν μόδα».

Η εταιρεία ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια με ένα στόλο τεσσάρων δεξαμενόπλοιων και κατέληξε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο, διαθέτοντας ένα ευέλικτο στόλου 72 σύγχρονων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων και δεξαμενόπλοιων μεταφοράς και τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (“LNG”).

Η TEN Ltd. είναι ο μεταφορέας ενέργειας που επιλέγουν οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες και άλλα blue chip παγκόσμιες ενεργειακές επιχειρήσεις.

Η εστίαση της TEN στον εκσυγχρονισμό του στόλου, την επιχειρησιακή αριστεία και την ισορροπημένη απασχόληση του στόλου έχει επιτρέψει στην εταιρεία να παράγει ισχυρά αποτελέσματα σε όλους τους κύκλους της αγοράς. Κατά τη διάρκεια των 20 ετών της παρουσία της στο NYSE, η TEN Ltd. έχει δημιουργήσει καθαρά έσοδα άνω των 2,5 δισ. δολαρίων και έχει πραγματοποιήσει αδιάκοπες πληρωμές κοινών και προνομιούχων μερισμάτων άνω των 750 εκατ. δολαρίων, ανεξάρτητα από της κυκλικότητας της αγοράς.

Η TEN Ltd. ήταν μεταξύ των πρώτων εταιρειών δεξαμενόπλοιων που υιοθέτησαν την έννοια του πλοίου διπλού κύτους το σχεδιασμό και σήμερα παραμένει προσηλωμένη στον εκσυγχρονισμό του στόλου και στη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. Έχει εφαρμόσει ένα πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων ύψους έξι δισ. δολαρίων για την επέκταση και την ανανέωση του στόλου της υποστηρίζοντας τη συνετή στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζει με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Όπως επισημαίνει ο δρ Νίκος Τσάκος «συνεχίζουμε την προσπάθεια να δημιουργήσουμε έναν 100% «πράσινο στόλο» μέχρι το 2030 με πλοία νέας υπερσύγχρονης τεχνολογίας. Έχουμε εισέλθει σε μία νέα και συναρπαστική περίοδο ανάπτυξης της εταιρείας. Βάζουμε τις βάσεις για τα επόμενα 30 χρόνια. Το έργο μόλις άρχισε».

Το συνολικό ναυπηγικό πρόγραμμα της ΤΕΝ περιελάμβανε πλέον συνολικά 12 πλοία. Έχουν παραληφθεί έξι και απομένουν, δύο shuttle Tankers, δύο suezmax και δύο MR2.

Διαβάστε ακόμη

NBG Securities: Η Ελλάδα ξανά στο προσκήνιο – Οι κορυφαίες επιλογές μετοχών για το 2024 (γραφήματα)

Randstad: Οι βασικές προτεραιότητες για τους εργαζόμενους σήμερα – Τι αναζητούν τα ταλέντα και ποια η άποψη για το work from home

«Εξοικονομώ – Αλλάζω συσκευή» για επιχειρήσεις: Έως 10.000 ευρώ η ενίσχυση – Οι δικαιούχοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ