Οικονομία

ΑΑΔΕ: Συνεργασία τύπου μοντέλο «Airbnb» και με e-food, Wolt και Βox

  • newsroom


Απόφαση Πιτσιλή για ελέγχους ανά τρίμηνο στις επιχειρήσεις που πωλούν φαγητό και καφέ μέσω πλατφόρμας delivery – 850.000 παραβάσεις σε 2 χρόνια

Σε καθεστώς «αυξημένης εποπτείας» με παροχή στοιχείων ανά τρίμηνο, θέτει τις πωλήσεις μέσα πλατφορμών delivery η ΑΑΔΕ. Η εφορία θα παρακολουθεί τις επιχειρήσεις εστίασης που συνεργάζονται με τις πλατφόρμες, ενώ θα ελέγχονται αυτόματα αν δεν κόβουν αποδείξεις.

Τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΑΑΔΕ, έδειξαν αυξημένη φοροδιαφυγή των επιχειρήσεων εστίασης κατά την παράδοση παραγγελιών, που γίνονται μέσω πλατφορμών delivery. Στη διετία της πανδημίας (2020-2021) πραγματοποιήθηκαν πιλοτικά 34 εκτεταμένοι έλεγχοι, από τους οποίους προέκυψαν συνολικά 846.536 μη εκδόσεις αποδείξεων, μέσω πλατφορμών, που αντιστοιχούν σε καθαρή αποκρυβείσα ύλη 5,7 εκατ. ευρώ και μη αποδοθέντα ΦΠΑ, 1,3 εκατ. ευρώ.

Για τον λόγο αυτό, ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κύριος Γεώργιος  Πιτσιλής, προσκάλεσε υψηλόβαθμα στελέχη των πλατφορμών (e-food, Wolt και Βox) προκειμένου να συζητήσουν για το πώς θα γίνει πιο «στενή» η συνεργασία των δύο πλευρών.

Συγκεκριμένα, συμφωνήθηκε η παροχή στοιχείων από τις πλατφόρμες προς την ΑΑΔΕ σε τριμηνιαία βάση. Τα στοιχεία θα περιλαμβάνουν το σύνολο των συναλλαγών  που πραγματοποιούν όλες οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις Horeca, μέσω των πλατφορμών. Με αυτόν τον τρόπο, θα πραγματοποιούνται συχνότερα και τακτικά – και όχι κατά περίπτωση – διασταυρώσεις μεταξύ των πραγματικών και των δηλωθεισών συναλλαγών, που πραγματοποιούν τα καταστήματα εστίασης μέσω των πλατφορμών, ώστε να διαπιστώνεται αν και πότε κόβουν αποδείξεις.

Επίσης, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ ζήτησε από τις πλατφόρμες να αναπτύξουν άμεσα πολιτικές ενημέρωσης των επιχειρήσεων  με τις οποίες συνεργάζονται, για να τους υποδείξουν την υποχρέωσή τους να εκδίδουν και να συνοδεύουν τις παραγγελίες με τα νόμιμα παραστατικά: δηλαδή κανονικές αποδείξεις και όχι σκέτα «δελτία παραγγελίας».

Έτσι, όπως υποστηρίζουν πηγές της ΑΑΔΕ, ο κύριος Πιτσιλής επιχειρεί να εφαρμόζει και στην περίπτωση αυτή, το επιτυχημένο μοντέλο συνεργασίας και παροχής στοιχείων από τις πλατφόρμες διαμοιρασμού (Booking, Airbnb, Vrbo), ώστε να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συμμόρφωση και η διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού.

Διαβάστε ακόμη:

Στον «αέρα» 20.000 μεταβιβάσεις ακινήτων… για μια σφραγίδα!

Ο Κατρίνης και το… προζύμι, το ομόλογο του Δημοσίου «υπέρ Παντελή», το χρυσάφι της Ιntrum και το μισό δισ. της Lamda από τα σπίτια 

Κατάργηση της… κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά