Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Σάρωσε ο εξ Αμερικής θεσμός κερδίζοντας ψήφο εμπιστοσύνης από χιλιάδες καταναλωτές – Αύξηση πωλήσεων από 50% έως …500% (!) και σωτηρία χιλιάδων θέσεων εργασίας

Η Αριστερά για χρόνια υπερασπίστηκε την άμεση Δημοκρατία. Τι αμεσότερο λοιπόν από την «ψήφο» χιλιάδων καταναλωτών οι οποίοι παρά τα όσα ο κομματικός τύπος του ΣΥΡΙΖΑ έγραφε και τις ειρωνείες περί «αμερικανιάς» επέλεξε να αγνοήσει τις προτροπές μποϊκοταρίσματος της Black Friday και να δώσει… αγοραστική αυτοδυναμία στο θεσμό.

black1

Και τι αυτοδυναμία. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος κ. Αντώνης Μακρής «οι επιχειρήσεις που φάνηκαν προετοιμασμένες κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων από 50% έως και… 500%» για να συμπληρώσει «έγινε ένας πανικός με την καλή έννοια. Κυριολεκτικά σώθηκε η παρτίδα για τις εταιρείες οι οποίες μετά από ένα καταστροφικό φθινόπωρο κατάφεραν να καταγράψουν σημαντικές πωλήσεις. Σώθηκαν δηλαδή χιλιάδες θέσεις εργασίας από την Black Friday. Κι αυτό διότι ο κόσμος αναζητούσε κάτι θετικό. Μια νότα αισιοδοξίας κι όχι τη συνηθισμένη μιζέρια που κάποιοι ανακυκλώνουν ασκώντας κριτική».

black2

Σύμφωνα με τις μετρήσεις, την παράσταση έκλεψε η αλυσίδα PUBLIC η οποία και εισηγήθηκε τον θεσμό με τις πωλήσεις της να πηγαίνουν πολύ υψηλά λόγω προσφορών που είχε με μεγάλες εκπτώσεις. Πολύ θετική ήταν η πορεία και εταιρείων, όπως η Dixons αλλά και συνολικά των εταιρειών του κλάδου ηλεκτρικών που ακολούθησαν το παράδειγμα των PUBLIC και της ενέργειας που ο διευθύνων σύμβουλος τους κ. Χρήστος Καλογεράκης εισηγήθηκε. Οι μεγαλύτερες προσφορές και πωλήσεις υπήρξαν στα ηλεκτρονικά είδη και όπως αναφέρει ο κ. Μακρής «την αγορά σήκωσαν κυρίως τα νέα παιδιά που στράφηκαν σε αγορές ειδών τεχνολογίας προτιμώντας όσους έκαναν σημαντικές εκπτώσεις».

Τέτοια δε ήταν η επιτυχία της Black Friday στα καταστήματα που από την 1η έως και τις 7 Δεκέμβρη ακολουθεί Black Friday και στα ηλεκτρονικά sites πωλήσεων σε μια πρωτοβουλία του συνδέσμου e commerce GRECA.