Παρέμεινε και τον Μάιο σε αρνητικό έδαφος ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, καθώς ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή σημείωσε πτώση για 39ο συνεχόμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Συγκεκριμένα, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή το Μάιο του 2016 παρουσίασε μείωση 0,9%, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαΐου 2015, έναντι µείωσης 2,1%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον µήνα Μάιο 2016 σε σύγκριση µε τον Απρίλιο 2016, παρουσίασε µείωση 0,4%, έναντι µείωσης 0,8%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2014 – Μαΐου 2015 παρουσίασε µείωση 1,2%, έναντι µείωσης 1,7%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.

Ανάλυση µεταβολών Δείκτη Τιµών Καταναλωτή µηνός Μαΐου 2016

I. Σύγκριση Μαΐου 2016 µε Απρίλιο 2016

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,4% τον µήνα Μάιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Απριλίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 9,0% της οµάδας “Ένδυση και υπόδηση”, λόγω του θερινού δεκαήµερου εκπτώσεων.
β) Κατά 0,2% της οµάδας “Στέγαση”, λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στο φυσικό αέριο.
γ) Κατά 1,6% της οµάδας “∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες”, λόγω του θερινού δεκαήµερου
εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,3% της οµάδας “Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια”, λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής
φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της οµάδας “∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ελαιόλαδο και στα νωπά φρούτα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο γάλα νωπό πλήρες, νωπά ψάρια και στα νωπά λαχανικά.
β) Κατά 0,3% της οµάδας “Αλκοολούχα ποτά και καπνός”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά(µη σερβιριζόµενα).
γ) Κατά 1,1% της οµάδας “Μεταφορές”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στη µεταφορά επιβατών µε αεροπλάνο.
δ) Κατά 0,5% της οµάδας “Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία.

ΙΙ. Σύγκριση Μαΐου 2016 µε Μάιο 2015

Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,9% τον µήνα Μάιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαΐου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές :

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,6% της οµάδας “Στέγαση”, λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

β) Κατά 1,9% της οµάδας “∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες”, λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

γ) Κατά 4,8% της οµάδας “Μεταφορές”, λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα
αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιµα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής
µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την
αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και
στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

δ) Κατά 1,5% της οµάδας “Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες”, λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον
οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι. Μέρος της
µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

ε) Κατά 1,3% της οµάδας “Εκπαίδευση”, λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 1,3% της οµάδας “Άλλα αγαθά και υπηρεσίες”, λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,8% της οµάδας “∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες- γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, νωπά ψάρια, χοιρινό, πουλερικά και στα γαλακτοκοµικά και αυγά.

β) Κατά 1,1% της οµάδας “Αλκοολούχα ποτά και καπνός”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στον καπνό.

γ) Κατά 1,2% της οµάδας “Ένδυση και υπόδηση”, λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 1,6% της οµάδας “Υγεία”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 2,7% της οµάδας “Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια”, λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα ξενοδοχεία-µοτέλ-πανδοχεία.

Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Μαΐου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαΐου 2015 παρουσίασε µείωση 0,2%, έναντι µείωσης 1,4% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Μάιο 2016 σε σύγκριση µε τον Απρίλιο 2016 δεν παρουσίασε καµία µεταβολή, έναντι µείωσης 0,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Ιουνίου 2014 – Μαΐου 2015 παρουσίασε µείωση 0,4%, έναντι µείωσης 1,6%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.