Στο πλαίσιο των ανακοινώσεων για τα μέτρα στήριξης κατατέθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης στη Βουλή τροπολογία για τον τρόπο εφαρμογής της επιδότησης καυσίμων.

Σε σχέση με τις αρχικές ανακοινώσεις προβλέπεται μπόνους 5 ευρώ στην επιδότηση για χρήση ψηφιακής κάρτας.

Επιπρόσθετα, επιδοτείται το κόστος και για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης με 0,12 ευρώ ανά λίτρο για το μήνα Απρίλιο, με ανοιχτό το ενδεχόμενο το μέτρο να παραταθεί με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.

Επιδότηση καυσίμων

Αναλυτικά, προβλέπεται ότι παρέχεται οικονομική διευκόλυνση σε κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000ευρώ, για την κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.

Η επιδότηση ανέρχεται σε:

  • 50 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
  • 40 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,
  • 35 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και
  • 30 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Ενας δικαιούχος ανά όχημα

Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας-μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).

Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.

Η οικονομική ενίσχυση πιστώνεται από την ανώνυμη εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (ΚτΠ ΜΑΕ) μέσω ειδικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ), που δημιουργείται από την ΚτΠ ΜΑΕ, που εποπτεύεται από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στον δικαιούχο:

α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα,

β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιδότηση μπορεί να προσαυξηθεί κατά 5 ευρώ σε όσους επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα.

Η διαδικασία εγγραφής

Ο δικαιούχος, αφότου αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του-διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό.

Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.

Για τον σκοπό της επαλήθευσης, το πληροφοριακό σύστημα της εφαρμογής διαλειτουργεί με τα απαραίτητα μητρώα, και ιδίως, με το Φορολογικό Μητρώο και το Μητρώο Αυτοκινήτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, για έλεγχο ιδιοκτησίας ιδιωτικής χρήσης οχήματος και μοτοσικλέτας, ασφάλισης και πληρωμής τελών κυκλοφορίας.

Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Μέχρι πότε είναι ενεργή η κάρτα

Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης του δικαιούχου και εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, διαβιβάζονται αποκλειστικά στο πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό τα στοιχεία του δικαιούχου και, ιδίως, το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, τα οποία είναι απαραίτητα για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, καθώς και ο αριθμός του τραπεζικού του λογαριασμού.

H ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως τις 31/7/2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει. Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.

Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο ή η ανάληψή του.

Επιδότηση πετρελαίου κίνησης

Επίσης, με βάση την τροπολογία, επιδοτείται το κόστος του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, που διατίθεται στην εσωτερική αγορά από την 1η Απριλίου 2022 έως την 30η Απριλίου 2022.

Το ύψος αυτής ανέρχεται σε 0,12 ευρώ ανά λίτρο, υπολογιζόμενο επί της αξίας των τιμολογίων πώλησης προ ΦΠΑ που εκδίδονται από τα διυλιστήρια. Το τελικό συνολικό ύψος της επιδότησης υπολογίζεται επί των συνολικών λίτρων καυσίμου που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια ή τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων προς τα πρατήρια καυσίμων και τους βιομηχανικούς πελάτες.

Με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών καθορίζονται η διαδικασία χορήγησης της επιδότησης, ο μηχανισμός εκκαθάρισης, βάσει των ποσοτήτων πετρελαίου κίνησης που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια ή τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη χορήγηση της επιδότησης.

Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών δύναται να παρατείνεται το χρονικό διάστημα εφαρμογής του παρόντος και να αναπροσαρμόζεται το ποσό της επιδότησης.

Διαβάστε ακόμα

Ράλι σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο – Οι δηλώσεις Πούτιν βάζουν «φωτιά» στην ενέργεια

Δάνεια, αποζημιώσεις και ενισχύσεις για επιχειρήσεις που πλήττει ο πόλεμος στην Ουκρανία

Ο φόρος που έρχεται, το deal που ζυμώνεται, το στέλεχος που φεσώνει και ο αισθηματίας της Πληροφορικής