Καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων έχουν αλλάξει εν μέσω ενεργειακής κρίσης και πληθωριστικών πιέσεων, όπως είναι φυσικό έχει διαφοροποιηθεί η εικόνα στην εγχώρια αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Σημειώνεται ότι η κατηγορία «γαλακτοκομικά και αυγά» σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Δεκέμβριο του 2022 είχαν άνοδο 25,6% σε ετήσια βάση.

Ειδικότερα, τα στοιχεία της κλαδικής μελέτης της ΣΤΟΧΑΣΙΣ δείχνουν ότι οι επιμέρους κατηγορίες των γαλακτοκομικών κινούνται μεν με διαφορετικούς ρυθμούς, ωστόσο σχεδόν σε όλες, οι εκτιμήσεις για την πορεία το 2022 δείχνουν μείωση της ζήτησης σε σχέση με το 2021.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το συνολικό μέγεθος της αγοράς γαλακτοκομικών στη χώρα μας εκτιμάται στα 1,6 δισ. ευρώ το 2022 σε αξία άνοδος που οφείλεται ωστόσο στην αύξηση της μέσης τιμής των προϊόντων.

Αναλυτικά:

  • Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς παστεριωμένου και υψηλής παστερίωσης γάλακτος είχε παρουσιάσει μείωση -3,2% το 2021 σε σχέση με προηγούμενο έτος . Το 2022 εκτιμάται ότι εμφάνισε περαιτέρω μείωση περίπου 3%.
  • Η αγορά συμπυκνωμένου γάλακτος μετά την αύξηση της διετίας 2020-2021 κατά 3,5%, που αποδίδεται στην αποθεματοποιήση που έγινε εν μέσω πανδημίας, παρουσίασε μείωση της τάξης του -3%.
  • Όσον αφορά στο γιαούρτι, τη διετία 2020-2021 είχε σημειώσει μείωση. Για το 2022, εκτιμάται ότι καταγράφηκε περαιτέρω μείωση 4%, λόγω της σημαντικής αύξησης της μέσης τιμής των προϊόντων.
  • Η αγορά ροφημάτων το 2022 εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει μείωση 6%, όπως και η κρέμα γάλακτος περίπου 2% σε σχέση με το 2021. Μείωση 2% εκτιμάται πως θα εμφανίσει και η αγορά στο βούτυρο.

Διαβάστε ακόμη:

Η απάντηση της Ε.Ε. στο υψηλό κόστος ενέργειας και τις κρατικές επιδοτήσεις των ΗΠΑ

«Πυρετός» εργασιών στο πρώην Hilton Αθηνών – Τι έρχεται στο εμβληματικό ακίνητο της Βασιλίσσης Σοφίας

Τι ψηφίζουν οι αναποφάσιστοι, τα TikTok του ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, η προσφορά του ΠΑΟ και το ντέρμπι στον Κυπριώτη