Στην 30η θέση ανάμεσα στις 36 χώρες του ΟΟΣΑ κατατάσσεται η Ελλάδα σύμφωνα με τον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας του Tax Foundation που αξιοποιεί στοιχεία του 2018 και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το ΚΕΦίΜ.

Επισημαίνεται ότι από το 2014,  την πρώτη χρονιά δημοσίευσης του Δείκτη, μέχρι και σήμερα, η Ελλάδα καταλαμβάνει σταθερά τις θέσεις 27—32.

Ο Δείκτης συνυπολογίζει τις επιδόσεις κάθε χώρας σε πέντε επιμέρους τομείς: τους εταιρικούς φόρους, τους φόρους ατομικού εισοδήματος, τους καταναλωτικούς φόρους, τους φόρους ακίνητης περιουσίας και τους φόρους κερδών που παράγονται στο εξωτερικό.

Σε σχέση με την περσινή κατάταξη, η χώρα μας βελτίωσε τη θέση της κατά μία θέση. Ως προς τις επιμέρους κατηγορίες του Δείκτη, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 29η θέση σε ό,τι αφορά τους εταιρικούς φόρους, στην 18η θέση ως προς τη φορολόγηση φυσικών προσώπων, στην 31η θέση στη φορολόγηση της κατανάλωσης, στην 28η θέση στους φόρους επί της περιουσίας, και στην 26η θέση ως προς τη φορολόγηση των κερδών στο εξωτερικό.

Σημειώνεται ότι ο συντελεστής της εταιρικής φορολόγησης στην Ελλάδα βρίσκεται στο 28%, υψηλότερο από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (23,6%).

Ο φορολογικός συντελεστής φυσικών προσώπων επί μερισμάτων, στο 15%, είναι κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (23,8%), η φορολόγηση της εργασίας είναι λιγότερο περίπλοκη από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, ενώ οι κανονισμοί Ελεγχόμενων Αλλοδαπών Εταιρειών στην Ελλάδα είναι ήπιοι και εφαρμόζονται μόνο στο παθητικό εισόδημα.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΚΕΦίΜ Νίκος Ρώμπαπας έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η απογοητευτική κατάταξη της χώρας μας στον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας, στην 30η θέση από τις 36 χώρες του ΟΟΣΑ, καταδεικνύει ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε προκειμένου να αποκτήσουμε ένα ανταγωνιστικό, ευνοϊκό προς την επιχειρηματικότητα, την απασχόληση και το εισόδημα των νοικοκυριών φορολογικό σύστημα. Στο ΚΕΦίΜ πιστεύουμε ότι ο συγκεκριμένος Δείκτης, τόσο σε ό,τι αφορά τη συνολική κατάταξη, όσο και στις επιμέρους κατηγορίες του μπορεί να λειτουργήσει ως πυξίδα για στοχευμένες παρεμβάσεις ελάφρυνσης του φορολογικού βάρους που θα αποδώσουν εγγυημένα θετικά αποτελέσματα στην οικονομία και την κοινωνία».