Είναι εντυπωσιακό ότι στα θέματα που συζητούσαν επτά υπουργοί της ελληνικής κυβέρνησης επί 12 ώρες μέχρι τα ξημερώματα περιλαμβάνονται και ορισμένα τα οποία δεν δικαιολογούν τόσο… δράμα.

Ένα από τα μέτωπα που πέρασε στα ψιλά, ήταν και το αίτημα των δανειστών για πλήρη απελευθέρωση των μισθώσεων αυτοκινήτων, απελευθέρωση που έχει ονοματεπώνυμο, καθώς στην πράξη εξυπηρετεί τη γνωστή εφαρμογή UBER, που έχει αναπτύξει αμερικανική εταιρεία και στην ουσία είναι ανταγωνιστής των ταξί και έχει ξεσηκώσει την αντίδραση των ταξιτζήδων σε πολλές χώρες.

Την ώρα δηλαδή που εκατομμύρια πολίτες αγωνιούσαν για την τύχη των συντάξεων και της φορολόγησής τους, οι άνθρωποι της τρόικας έδιναν ταυτόχρονα και τη μάχη και για το άνοιγμα της αγοράς των ταξί στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες.

Με το UBER, ως γνωστόν, μπορεί μέσω του smartphone ο καθένας να νοικιάσει το αυτοκίνητό του, είτε για μεγάλα ταξίδια, είτε για μια απλή κούρσα Σύνταγμα – Παγκράτι και αντίστοιχα μπορεί ο πελάτης να επιλέξει όχημα για την διαδρομή που τον ενδιαφέρει, περίπου όπως ένα ταξί.

Με λίγα λόγια, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του ως ταξί με τη συγκεκριμένη εφαρμογή.

Η ελληνική νομοθεσία, όμως, προβλέπει ότι δεν μπορεί να γίνει μίσθωση αυτοκινήτου για λιγότερο από έξι ώρες, οπότε εκ των πραγμάτων το να χρησιμοποιεί κάποιος το Ι.Χ. του ως ταξί μέσω του UBER στην Ελλάδα είναι παράνομο.

Η τρόικα ζητούσε την πλήρη απελευθέρωση, χωρίς χρονικό όριο για τη μίσθωση αυτοκινήτου, αλλά το υπουργείο Μεταφορών δεν συμφώνησε και επήλθε συμβιβασμός με αλλαγή του ελάχιστου ορίου στις τρεις ώρες. Έτσι, την γλίτωσαν οι ταξιτζήδες από την τρόικα.

Στην πράξη, βέβαια, ο νόμος καταστρατηγείται, είτε πρόκειται για έξι είτε για τρεις ώρες, αφού υποτίθεται μεν ότι πελάτης νοικιάζει το ΙΧ για έξι ώρες από το Σύνταγμα, αλλά όταν φτάσει στο… Παγκράτι καταγγέλλει τη σύμβαση, όπως εξηγούσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.

Γενικότερα, πάντως, το υπουργείο Μεταφορών εκτιμά ότι ήταν σχετικά καλός ο συμβιβασμός με την τρόικα για τα θέματα του υπουργείου, καθώς τα 23 αεροδρόμια που δεν πήρε η Fraport θα μείνουν εκτός ΤΑΙΠΕΔ, Εγνατία και ΓΑΙΑΟΣΕ θα μείνουν εκτός Υπερταμείου, ενώ στην Εγνατία θα έχει δικαίωμα η κυβέρνηση για αναλογικά διόδια.

Γ. ΣΩΖΟΣ
george.sozos01@gmail.com