της Στεφανίας Σούκη

Αύξηση κονδυλίων για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό ώστε να έρθουν περισσότεροι τουρίστες και άρα (και) επενδύσεις. Αυτή ήταν μία από τις προτάσεις του Τάλεμπ Ριφάι, γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας την περασμένη εβδομάδα και συναντήθηκε με την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία.

«Αυτό το οποίο εξήγησα στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και την υπουργό Τουρισμού κ. Ελενα Κουντουρά είναι ότι θα πρέπει να επενδυθούν περισσότερα κεφάλαια στην προβολή της χώρας ώστε να έρθουν περισσότεροι τουρίστες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ριφάι. «Η δική μου προτροπή είναι να ανακατανεμηθούν διαθέσιμοι πόροι από άλλες δράσεις για την προώθηση και το marketing της Ελλάδας στο εξωτερικό ώστε να αυξηθούν οι αφίξεις κι επομένως να έρθουν επενδύσεις. Κατά τη συνάντησή μου με τον Ελληνα με τον Πρωθυπουργό τα θέματα που συζητήσαμε στράφηκαν γύρω από την ανάπτυξη με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τις επενδύσεις και πιστεύω ειλικρινά ότι αυτή είναι η στιγμή για να επενδύσει κανείς στην Ελλάδα και όχι όταν ξεπεραστεί η οικονομική κρίση».

rifai

Από την επίσκεψη του κ. Ριφάι στο Μέγαρο Μαξίμου

Ποια είναι τα αποτελέσματα, μέχρι στιγμής, από το πρόγραμμα προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό;

Με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού τα οποία παρουσίασε την περασμένη Πέμπτη στην ειδική ημερίδα για την πορεία του κλάδου ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Τρυφωνόπουλος το 2016, παρά τα περιορισμένα- συγκριτικά με άλλες χώρες -κονδύλια, μόνο τα διαφημιστικά μηνύματα για την Ελλάδα στο εξωτερικό (σε χώρες, όπως Μεγάλη Βρετανία, Η.Π.Α., Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ρωσία, Χώρες Μέσης Ανατολής) ξεπέρασαν τις 600 εκατ. εμφανίσεις (impressions) και έφτασαν σε 97 εκατ. μοναδικούς χρήστες. Πρόκειται ουσιασιτκά για το Digital (online) πρόγραμμα συνεργασιών με τις πλέον δημοφιλείς ψηφιακές πλατφόρμες, όπως: Google, Instagram, Trip Advisor, Adara, Facebook, Τaboola, Savoteur, Expedia, Burda.Ru, αλλά και τις Yandex στη Ρωσία και Baidu στην Κίνα, ενώ, με τη χρήση του Sizmek παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής καμπάνιας του ΕΟΤ.

Ο κ. Τρυφωνόπουλος ανέφερε επιπλέον ότι με ενέργειες επικοινωνίας κόστους 2 εκατ. ευρώ διασφαλίστηκε τριπλάσιο όφελος δημοσιότητας περίπου 6 εκατ. ευρώ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα κοινά διαφημιστικά προγράμματα με τους σημαντικότερους Τ.Ο.s (π.χ. Tui, Thomas Cook), αλλά και με Τ.Οs σε τοπικό επίπεδο χώρας, η προβολή σε στρατηγικά επιλεγμένα Inflight περιοδικά μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως οι United Airlines, Delta Airlines, Aeroflot, Lufthansa, Swiss Airlines, EasyJet, οι διαφημιστικές ενέργειες  σε επιλεγμένα offline και ομογενειακά μέσα, με βασική την δυναμική καμπάνια στο Travel Channel. Επιπλέον, περιλαμβάνεται η διαδικτυακή καμπάνια “Now is the time” για την προσέλκυση τουριστών της «τελευταίας στιγμής» (last minute campaign), με αποτέλεσμα το 2016 «να έχουμε την καλύτερη φθινοπωρινή περίοδο σε αφίξεις», σύμφωνα με τον γ.γ. του ΕΟΤ, αλλά και η διαφημιστική καμπάνια με την  Ryanair  από τέλος Σεπτεμβρίου μέχρι μέσα Νοεμβρίου σε Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Πολωνία, για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ενδυνάμωση του τουρισμού πόλεων (city breaks). Κατά τη διάρκεια της προέκυψε άμεση άνοδος στις αεροπορικές κρατήσεις σε ποσοστό 19% από τη Μεγάλη Βρετανία, κατά 16% από τη Γερμανία, +7% από την Πολωνία: +7%.

Επίσης, ο ΕΟΤ συμμετείχε σε 34 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις συνολικού προϋπολογισμού περίπου 5,8 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά και εκθέσεων θεματικού τουρισμού. Μόνο για το α’ εξάμηνο του 2017, έχει προγραμματισθεί η συμμετοχή του ΕΟΤ σε 30 Εκθέσεις, που προλειαίνουν το άνοιγμα και δυναμικών νέων αγορών, όπως της Ινδίας αλλά και του Χονκ Κονγκ.